TROGSTAD Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Soundblaster live value 1024 + Altec Lansing ???? 4 + sub. Plutselig startet skiten med utrolige irriterende knitrelyder, noe alà gamle og svært slitte LP-plater. Har sjekket samtlige ledere, men uansett knitrer det like mye. Noen som har den minste ide om hva det kan være. Dette har fungert knirkefritt i flere år...... Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg hadde akkurat samme opplevelsen her en dag. Etter mye feilsøking, viste det seg å være en gulvlampe med dimmer på som jeg hadde flytta litt på som lagde knitringen.... [Edit] Jeg mente at dimmeren lager støy som forsterkeren fanger opp - lampa knitrer ikke [/Edit] Lenke til kommentar
TROGSTAD Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Knitringen forsvant litt senere på kvelden. Har ikke plassert elektroutstyr i nærheten av PC'en. Tror en av naboene kanskje har utstyr som genererer støy. Lenke til kommentar
Dag_Rune Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg tror jeg har samme problemet som deg, jeg bruker headset og får lyden i enkelte spill som Splinter Cell og Microsoft RalliSport Challenge. Funker fint i CS og Q3 og spille mp3'er o.l. Noen som har idé om hva som er feilen??? Asus A7V333 AMD XP 2200+ Original Soundblaster Live! Player 5.1 Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Prøv og sett lyd korte i den 4. pci porten, jeg vet ikke hvorfor det hjelper men det gjør ialle fall det.. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Prøv og sett lyd korte i den 4. pci porten, jeg vet ikke hvorfor det hjelper men det gjør ialle fall det.. Det skal hjelpe fordi den porten er lengst vekke fra prosessoren. Prosessoren og dens hurtige klokkefrekvens generer 'støy' Lenke til kommentar
Tim Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Smart, det med 4 port funka for meg! Endelig! Har vært plaget av det drittet der lenge! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er det da ikke noe IRQ feil? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har samme problemet i enkelte spill, feks. et gammalt rally spill og Mafia...Trur kansje det har noe med at jeg har klokka og ikke har mulighet for å låse pciagp hastighete Lenke til kommentar
Dag_Rune Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg har finni det ut, det visst noe EAX styrer med, når man installerer driverne til et live-kort må man velge å ike installere EAX.... Lyden min funker helt fint nå Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 For å bli kvitt RF støy kan du sette en ferritt på ledningene til høytalleren. Lenke til kommentar
Dag_Rune Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva er RF-støy?? Hva står RF for?? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva er RF-støy?? Hva står RF for?? Radio Frequency - støy fra mikrobølgeovner o.l. Du merker kanskje f.eks at tv'n blir forstyrret når et strømkrevende elektrisk apparat blir påskrudd. Her er en artikkel som er mer forklarende: http://www.80211-planet.com/columns/article.php/947661 Ps: Ferittene settes på strømledningen, husk at ledningen fra lydkortet ikke skal gå langs strømførende kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå