Gå til innhold

Lydkontroller på laptop fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å fikser laptopen til søstra mi, alt fungerer veldig fint untatt lyden. Den er rett og slett ikke der.

Hvis jeg går på enhetsbehandling så står "Lydkontroller for multimedia" under "Andre enheter" med et form for varseltegn ved siden av seg.

Hvis jeg går Kontrollpanel > Lyder, tale og lydenheter > Lyder og lydenheter: Så kan jeg ikke trykke på noe, alt er grået ut.

Jeg vet ikke hva slags intrigert lydkort det er, det er heller ikke noen controller jeg kan skru på i BIOS, windows er oppdatert som er XP SP2 Pro.

Noen som vet hvordan jeg kan få lyden til å fungere? Haster litt så jeg hadde blitt veldig glad om jeg kunne få noen svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er en ødelagt driver,,et kjent problem.

Det du dessverre må gjøre er og ta backup av det som er viktig for søstra di. Deretter må du/dere legge inn operativ systemet på nytt.

Etter at jeg har hatt disse problemene har jeg aldri klart og få driverne til og virke igjen etter uante mengder forsøk.

Dessverre..

Lenke til kommentar
Problemet er en ødelagt driver,,et kjent problem.

Det du dessverre må gjøre er og ta backup av det som er viktig for søstra di. Deretter må du/dere legge inn operativ systemet på nytt.

Etter at jeg har hatt disse problemene har jeg aldri klart og få driverne til og virke igjen etter uante mengder forsøk.

Dessverre..

"Ødelagt driver"? Hva får deg til å tro det? Hvis man har installert Windows XP på en maskin vil det i de fleste tilfeller alltid mangle én eller flere drivere som må legges inn i etterkant (hvis maskinen ikke er "ur-gammel" da...) Selv på en gammel Dell Latitude C610 med PIIIm 1,0 CPU måtte jeg legge inn drivere i etterkant når Windows XP var installert...

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...