Gå til innhold

[LØST] Printerproblem i Terminalserver

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har problemer med en spesiell printer (hp laserjet 1022n)i ett windows 2003/terminal server miljø.

Jeg har 3 printere av typen hp laserjet 1022n installert og delt ut på dc, og deretter lagt inn i terminalserver. Jeg (som administrator) kan printe ut test page og hvilketsomhelst dokument uten problemer, MEN når vanlige brukere prøver å skrive ut, henger printen seg så jeg må kjøre net stop/start spooler på dc og slette utskriften for å få printeren opp igjen. Jeg har prøvd og gitt brukerene full tillgang til spool mappa i system32, men det fungerte heller ikke.. Men det fugnerer helt fint om brukerene er medlem i Domain Admins...

Noen som har noen tips eller opplevd lignende problem?

Endret av andreas_dohl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde samme problem med våre 1022n. Etter oppgradering til Server 2003 på print serveren sluttet printerne å fungere på terminal server. Virker som det er noe galt med 2003 driveren til 1022n.

Fungerer printing lokal på klientene? Vi var bare plaget på terminal serveren, hvis jeg husker rett.

Må dessverre skuffe deg, vi fant ikke noe løsning på det. Så etter et par uker med prøving og feiling endte det opp med at jeg bare byttet printerne.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

takk for svar alle sammen!

Jeg prøvde å koble opp printer direkte fra ts via ip, og det fungerte som snus!

Jeg må tilføye at dette problemet oppsto ETTEr at brukerene ble flyttet over fra en emulert ts til en fysisk ts. Noen lettvindt måte og sammenligne instillingene fra gamle ts og nye ts?

prøvde også å sette kommunikasjonen til lpr, men da fikk jeg error - printing etter ca 30 sek... jeg fikk dog slettet printen som vanlig bruker så jeg slapp styret med net stop spooler :]

Lenke til kommentar
Vi hadde samme problem med våre 1022n. Etter oppgradering til Server 2003 på print serveren sluttet printerne å fungere på terminal server. Virker som det er noe galt med 2003 driveren til 1022n.

Fungerer printing lokal på klientene? Vi var bare plaget på terminal serveren, hvis jeg husker rett.

Må dessverre skuffe deg, vi fant ikke noe løsning på det. Så etter et par uker med prøving og feiling endte det opp med at jeg bare byttet printerne.

Jeg fant ut hva som var feil... Om du setter "Status Messages" til off i Configure tab'en, fungerer skriverene som snus! :] Synd at du fikk svar på dette noget enkle problemet ETTER at du bytta ut printerene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...