mcgroven Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Så er det offisielt, Blu-ray vant formatkrigen mot HD DVD. Les mer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Endelig kan jeg kjøpe HD-film uten uvisshet om formatene Endret 19. februar 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Parson Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Blu-ray all the way! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Det var jo synd ... Satset selv på BR for ett år siden, og det var altså riktig valg. Endret 19. februar 2008 av the Stig Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid. Hmm.. hvorfor skulle prisen rase på Blu-Ray som følge av dette? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Party hos meg! Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid. Det er faktisk mer sansyynlig at prisen går opp nå som de ikke har noen verdig konkurrent. Endret 19. februar 2008 av Heatsink Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Endelig er krigen over! Gleder meg sinnsykt til Universal, Paramount og Dreamworks kommer over til Blu-ray siden. Men jeg tror det er usannsynlig at Microsoft kommer med en BD addon, ettersom dette innebærer at Microsoft må betale Sony såkalte "royalties" for bruk av teknologien. Men det har jo vært sinnsykt morro i så fall. :!: Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Vi tror ikke de siste nyhetene rundt HD DVD-formatet vil ha noe betydning for Xbox 360-plattformen eller vår posisjon i markedet. Vi tror det er spill som selger konsoller, og vi har det største spillbiblioteket i denne generasjonen, skriver Microsoft i en pressemelding. Hmm... har vi ikke hørt dette et sted før? (SEGA Dreamcast ble borte fra markedet med samme holdning...) Lenke til kommentar
HelteTeigen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Grattis til Sony og BD! Nå vinner PS3 konsollkrigen "GARANTERT" Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Party hos meg! Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid. Det er faktisk mer sansyynlig at prisen går opp nå som de ikke har noen verdig konkurrent. http://www.videogaming247.com/2008/02/18/h...ck-out-spreads/ Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid. Hmm.. hvorfor skulle prisen rase på Blu-Ray som følge av dette? Er heller det akkurat motsatte som kan skje. No er Sony aleine. Dei har ikkje priskrig med nokon lengre, og det kan me som forbrukarar tapa på. Det var synd at det som i mine auge var den beste tapte. Men, det er slett ingen dårleg teknologi som gjekk av med sigeren. Fordelen er at no veit me kor me skal kjøpa film. Ikkje at eg kjøper noko film uansett, men men.. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid. Dream on. Når bare en aktør er igjen er det jo liten grunn til å gjøre noe med prisene. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Så er vi ferdige med hådedevede(ad) da. LENGE LEVE BLÅTT!!!! Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Vil nok bli mindre kampanjer der prisen blir subsidiert av Blu-ray "konsernet" (ikke bare Sony som backer Blue), men etterhvert som volumet går opp, og butikker/utsalgssteder dermed begynner å konkurrere på pris med hverandre, vil nok prisen synke etterhvert. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Forhåpentligvis bedrer dette konkurransen på Blu-ray-fronten. Til nå er det bare Sony, Samsung, Panasonic og Philips som har satset mer eller mindre seriøst på BD-spillere. Det var først når billigprodusentene kom på banen at DVD-spillere ble presset kraftig på pris. Forventer 1000-kroners-spiller i løpet av året. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Dette blir vel det som får meg til å kjøpe en ps3. Endret 19. februar 2008 av gormers Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 I motsetning til HD DVD, hvor Toshiba var mer eller mindre enerådene på produksjon av avspillere, har Blu-ray bred støtte hos nesten alt som er av HGW-produsenter. Alle som har sittet på gjerdet vil nå ha et format å forholde seg til og utvalget av spillere kommer til å bli stort. Da blir det også konkurranse med påfølgende prisfall. På filmsiden må selskapene ta opp den store kampen, kampen mot DVD. Det kan kun gjøres med prisreduksjon. For nordmenn vil nok den magiske prisen ligger på maks 200 spenn, over det blir for dyrt. Det til tross for at en tur på kino for to koster 180 eller noe sånt. DVD-priser på HD får vi nok ikke med det første. Det er heller ikke interessant. Inntjeningen på DVD er for tiden så lav at filmselskapene trenger et nytt format hvor prisene er noe høyere og marginene ikke så små. Men har man først sett noen HD-filmer så er ikke DVD like kult lengre.. og det er før vi nevner HD-lyd for de som har muligheten til å høre det. Der ligger det en enorm forskjell. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Er faktisk flere butikker her i Bergen som har Blu-ray plater til under 200 kr. Endel ligger faktisk på 159 om jeg ikke husker feil. Da begynner det å lukte noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg