Gå til innhold

Fidel Castro trekker seg


Anbefalte innlegg

Når er det egentlig de har tenkt å innføre proletariatets diktatur, da?

 

Castro har mange liv på samvittigheten og burde stilles for et internasjonalt tribunal (som i Nürnberg).

Jeg kan støtte den.

 

I samme slengen vil jeg gjerne ha George Walker Bush, den sittende amerikanske presidenten for et lignende tribunal.

 

Ved Nürnbergprosessene var det mest alvorlige tiltalepunktet 'angrepskrig', eller urettmessig krig. Å starte krig ble regnet som den ultimate forbrytelse mot menneskeheten.

 

(At de som ble dømt for dette ble dømt ex post facto kan man diskutere en annen gang)

 

Derfor er det bare rett og rimelig at det startes etterforskning for å fastslå om George Walker Bush, Dick Cheney, Donald Rumsfeldt, Carl Rowe, Condoleza Rice og andre innen Bushadministrasjonen har forbrutt seg mot menneskeheten ved å initiere angrepskrig mot Irak.

 

Og som sagt ser jeg gjerne Castro for et internasjonalt tribunal for brudd på menneskerettighetene.

 

Om Cuba enda ikke har ratifisert menneskerettighetene vet jeg ikke, i så fall blir det ikke noe forskjell mellom å stille Castro for noe tribunal og prosessene mot Tojo etter krigen i stillehavet. Tross alt underskrev Japan aldri genevekonvensjonene eller noen andre dokumenter i så måte; de var de facto ikke forpliktet av genevekonvensjonene. De ble likevel dømt.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...eller Stalin, for den del. Eller Pol Pot.

 

Kina ble vanstyrt av Mao, med det resultat at foreldre ble drevet til å drepe og spise sine egne barn.

 

Og pga Stalins overlagte hungersnød var menneskekjøtt handelsvare i deler av Sovjet.

 

Og man stiller seg uforstående til at folk i Kina spiser hund.

Lenke til kommentar
Alle får mat.

 

Ja, om det er ditt inntrykk av kommunisme så burde du lese litt om Kina og Mao under kommunismen.

 

Alle får mat på Cuba.

 

Menneskekjøtt, kilde?

 

Det er forresten ikke noe rart i å spise hund. Hunder er like lite verdt som andre dyr.

 

Jeg tror det er usannsynlig å anta at alle får mat på Cuba, men siden du kom med påstanden så ligger bevisbyrden på deg:) Kilde takk.

 

Jeg har aldri hørt noe om menneskekjøtt, men det er ingen hemmelighet at mennesker døde i millionvis under Maos syke kommunistiske prosjekt!

Lenke til kommentar
Alle får mat.

 

Ja, om det er ditt inntrykk av kommunisme så burde du lese litt om Kina og Mao under kommunismen.

 

Alle får mat på Cuba.

 

Menneskekjøtt, kilde?

 

Det er forresten ikke noe rart i å spise hund. Hunder er like lite verdt som andre dyr.

 

Jeg tror det er usannsynlig å anta at alle får mat på Cuba, men siden du kom med påstanden så ligger bevisbyrden på deg:) Kilde takk.

 

Jeg har aldri hørt noe om menneskekjøtt, men det er ingen hemmelighet at mennesker døde i millionvis under Maos syke kommunistiske prosjekt!

 

Jeg har ennå ikke sett noen som sulter på Cuba, har vært der fire ganger.

Lenke til kommentar
Alle får mat.

 

Ja, om det er ditt inntrykk av kommunisme så burde du lese litt om Kina og Mao under kommunismen.

 

Alle får mat på Cuba.

 

Menneskekjøtt, kilde?

 

Det er forresten ikke noe rart i å spise hund. Hunder er like lite verdt som andre dyr.

 

Hadde jeg vært historiker e.l. hadde jeg sikkert løpt rundt for å finne eksakte kilder. Men det gidder jeg ikke, så du får tvile hvis du mener du har grunn til det.

 

Det fra sovjet så jeg i en dokumentar. Avsagde menneskebein og -armer på et marked.

 

At Mao tragisk nok drev sitt folk til å spise sine egne barn har jeg lest i bok og avis. Det var vanlig å bytte barn med naboen - det ble vel litt mindre tragisk da. Og det var visst vanlig å stenge barna inne e.l. og vente til de kreperte selv - så slapp man idetminste å slakte dem.

 

Dette burde vært pensum ved enhver skole, så kanskje idiotene med T-skjorter "prydet" med kommunistsymboler skjerper seg et par hakk.

Lenke til kommentar
Og pga Stalins overlagte hungersnød var menneskekjøtt handelsvare i deler av Sovjet.

 

Det fra sovjet så jeg i en dokumentar. Avsagde menneskebein og -armer på et marked.

 

Burde kanskje si hva slags dokumentar du så dette? Tror jeg har sett det samme, og da var det dokumentar om WW2, hvor det under tyskernes beleiring rundt > Leningrad (nå St. Petersburg) oppstod hungersnød og tilfeller av kanibalisme på grunn av at alle forsyningslinjer inn til byen var blokkert. Forøvrig døde hele 1 million sivile i løpet av en tre-års periode p.g.a. tyskernes bombardement og hindring av forsyninger.

Lenke til kommentar
Burde kanskje si hva slags dokumentar du så dette? Tror jeg har sett det samme, og da var det dokumentar om WW2, hvor det under tyskernes beleiring rundt > Leningrad (nå St. Petersburg) oppstod hungersnød og tilfeller av kanibalisme på grunn av at alle forsyningslinjer inn til byen var blokkert. Forøvrig døde hele 1 million sivile i løpet av en tre-års periode p.g.a. tyskernes bombardement og hindring av forsyninger.

 

Husker ikke hva slags dok. det var, men det var neppe den du omtaler. Det kan ha vært den såkalte Holodomor-hungersnøden på 30-tallet, hvor noen millioner strøk med pga. den fabelaktige kollektiviseringspolitikken og pga. statlig konfiskering av den mat som fantes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...