Gå til innhold

Fidel Castro trekker seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har da vel "alltid" vert valg på Cuba.

Men det er kun ett parti som er lovlig, og det er kommunistpartiet. Men medlemmene i kommunistpartiet kan ikke sitte i nasjonalforsamlingen. Som velger sin president, visepresident og sekretær.

 

Så det blir vel ikke akkurat partier som stiller til valg, som i norge, men enkeltpersoner.

 

Og i 2002 deltok 95% av befolkningen i valgene. Og det er jo mye høyere enn det vi har greid i vestlige land.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt. Kommunismen på Cuba er i praksis uløselig knyttet til Castro (akkurat som nasjonalsosialismen i praksis er uløselig knyttet til Hitler og derfor er verdiløs som ideologi og rimelig ufarlig i dag, uten sammenligning forøvrig).

 

Cuba er ikke et land der det ideologiske er det viktige, det er "Fidel(!), mannen som reddet Cuba fra Batista, som styrte gjennom vanskelige perioder, og mannen som klarte å gi cubanere en høy levestandard.". Den cubanske kommunismen er verdiløs uten Castro, og jeg er absolutt spent på hva som nå vil skje.

Lenke til kommentar
Tror dette burde være en gledenes dag for Cuba. Kanskje er veien til frie markeder og valg blitt litt kortere.

 

Nå har liberaliseringen av Cubas markeder vært gående ganske lenge. Jeg tviler på Fidels avgang vil akselrere denne prosessen noe særlig. Spesielt siden at jeg tror Fidels bror tar over presidentskapet.

Lenke til kommentar
Trist. Nå blir vel Cuba akkurat som et vanlig, kjedelig vestlig land.

 

Ja, og ikke et diktatur uten ytringsfrihet eller menneskerettigheter. /cry.

 

Pøh, kubanerne har det bedre enn amerikanerne! Du er et offer for anti-Castro-propaganda.

 

 

Og du er et offer for nedsatt mobilitet.

 

 

 

Same shithole, different commie in charge.

Lenke til kommentar
Trist. Nå blir vel Cuba akkurat som et vanlig, kjedelig vestlig land.

 

Ja, og ikke et diktatur uten ytringsfrihet eller menneskerettigheter. /cry.

 

Pøh, kubanerne har det bedre enn amerikanerne! Du er et offer for anti-Castro-propaganda.

 

Har kubanerne det bedre enn den gjennomsnittlige amerikaner? O'rly?!! Det var ny info for meg altså. Tror nok heller det er du som er et offer for Noam Chomsky og Michael Moores anti-USA-propanda, som forsåvidt er MYE mer utbredt enn det lille snevet av anti-castro-propaganda man finner i norske medier.

 

Her er forresten sakene rundt Castro i det siste:

 

David slo Goliat!

Castro bedre enn andre kommunister!

Kroneksempelet: Castro kritiserer USA. Enhver venstrevridds drøm.

 

Jeg vil be deg om å slå opp i avisene og se hvor negativt sakene er vinklet. Etterpå ser du de i forhold til sakene som omhandler USA.

 

Og forresten, min gode venn Churchill sa:

''There is no such thing as public opinion. There is only published opinion.''

 

/gives Traadstarter a big, juicy bag of reality.

Endret av LibFri
Lenke til kommentar

 

Trist. Nå blir vel Cuba akkurat som et vanlig, kjedelig vestlig land.

 

Ja, og ikke et diktatur uten ytringsfrihet eller menneskerettigheter. /cry.

 

Pøh, kubanerne har det bedre enn amerikanerne! Du er et offer for anti-Castro-propaganda.

 

 

 

Og du er et offer for nedsatt mobilitet.

 

:!: :!: :!:

 

I lolled.

 

[

Same shithole, different commie in charge.

 

Når de demokratiseres og USA åpner markedene så blir vel tilstandene bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...