Gå til innhold

Hindre innlogging til visse brukere i Proftp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvorfor du skal bruke proftp..ville heller anbefalt vsftpd som er etter det jeg vet, en sikrere ftp server.. der kan du bruke filen vsftpd.users for å si hvem som kan og ikke kan logge inn på ftp serveren.

Når det gjelder ftp, så husk at den går ukryptert og jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bruke en ftp server istedet for en ssh server.

Les i dokumentasjonen på vsftp eller proftpd's offisielle sider, der står det sikkert. Når det gjelder vsftpd, så er det konfigurasjonsdirektiver i hoved konfigurasjonsfilen som gjør at du kan låse brukere til deres hjemme katalog.

Endret av icebyte
Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor du skal bruke proftp..ville heller anbefalt vsftpd som er etter det jeg vet, en sikrere ftp server.. der kan du bruke filen vsftpd.users for å si hvem som kan og ikke kan logge inn på ftp serveren.

Takker, skal prøve Vsftp.

Når det gjelder ftp, så husk at den går ukryptert og jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bruke en ftp server istedet for en ssh server.

Les i dokumentasjonen på vsftp eller proftpd's offisielle sider, der står det sikkert. Når det gjelder vsftpd, så er det konfigurasjonsdirektiver i hoved konfigurasjonsfilen som gjør at du kan låse brukere til deres hjemme katalog.

Som du sier selv så vet ikke du hvorfor jeg bruker ftp, og dermed kan ikke du anbefale ssh, når der ftp som passer best.

Låse brukere til hjemmemappen så kan du det i Proftp også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...