Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

RE Audio vs. Dynabel


tobbelobb

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal bygge nytt anlegg i bilen (MB 300CE W12) og har vurdert mangen forskjellige elementer og har vel egentlig bestemt meg for å gå for enten Resonant Engineering SE12D4 eller Dynabel DY9812.

 

Har en Soundmagus X-1502 som jeg var tenkt å bruke.

 

Jeg lurte på hvilket av disse elementene som spiller best i bandpasskasse, og hva som gir mest for penga.

 

Evt. andre bedre løsninger til samme prisen.

 

Takker for svar

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med det samme vi snakker om SE12".. noen som veit hvor stor kasse som er best til to SE12"? og hvor stor "bassrøret/porten" skal være?..

 

Jeg sitter med to slike som jeg ikke får satt i bilen fordi ingen har litermålet på porta kasse til meg.. snakka med morel.no over msn og han viste ikke..han har sendt mail til RE men jeg hører ikke fra han så tipper på lite svar fra dem også..

Lenke til kommentar
så bra å spørre om noe sånt rett etter TO poster med link til sia til produsenten..

 

dere må lære dere å bruke internett!!

 

2 cubic feet skal kassa være.. omregning finner du hvis du bruker google.. og hva du skal gjøre for å tune kassa til 33hz

finner du i winisd

 

Bedre er det å svare sånn uten lese posten..

 

Jeg har sett den anbefalinga men før jeg kjøpte MDF for gull og grønne skoger tenkte jeg at jeg skulle høre med morel om de var enige. Og om jeg forsto han rett, var han ikke det.

 

Hmm. Winisd virka komplisert. men skal prøve meg litt frem

Lenke til kommentar
ville heller stolt på produsenten av elementet enn mannen som sitter på et kontor og importerer de :)

 

Du har rett. Men hører jeg stor forskjell på "Compact" og "Optimal"? og har du tips til et enklere program jeg kan bruke? for winisd har ikke infon til RESE12 og jeg finner ikke alt winisd krever på RE. Hadde vært flott for da kunne jeg handle "bassrør" og 22mm MDF i morgen.

 

Beklager til trådstarter! var ikke meningen å ta over tråden din

Lenke til kommentar
Jo, den vil jeg si er verdt det! Ligger utpå bilradiospesialisten til 3 laken, listepris på 4500kr.. Den trøkker bra!

 

Lydkvaitet?

 

Går det an å bruke den i bandpass? Det står på rockfordfosgate.com at den ikke kan brukes i lukka kasser...

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar
Anbefaler deg å sjekke ut Polk Audio sitt 12" DB element! De koster 1500kr, og er dermed billigere enn f.eks dynabel sin 12"er og langt bedre! Du får 2 av disse i fabrikkasse for 4000kr! Og de spiller helt vilt! Dyp, stram og kraftig bass! Den skal også være god for 136db utenfor bilen, så den spiller høyt!

 

Hvordan går det i lag med soundmagus x-1502?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...