Ingen Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Bruker PowerDVD, og får følgende feilmelding når jeg prøver å spille av en dvd: "The hardware accelerated decoding function provided by your display card is unavailable for selection because you switched to an unsupported display mode. Please exit PowerDVD, select a display mode with lower resolution and a smaller palette, and start PowerDVD again. If this message appears again, please update your display driver with the latest version." Funket utmerket med geforce2 mx400. Har Sapphire 9700 non-pro med 6.13 drivere (fulgte med på cden). Har lastet ned 7.80 driverne for lengst, installert dem, men det står fremdeles versjon 6.13 i enhetsbehandling. Maskinen finner ikke noe som helst når jeg prøver å oppdatere driveren her. Er nokså sikker på at problemet ligger hos meg, har nemlig lest noe om at både formattering av harddisk(kan noen forresten forklare hva det er? Er litt irriterende å ikke vite noe såpass grunnleggende), sletting og dobbeltsletting av gamle drivere i safe-mode, osv. kan være nødvendig for å oppdatere drivere til lignende kort. Er mildt sagt forvirret, hadde vært greit å vite hvilken rekkefølge ting evt. må gjøres i. Og krever 7.83 driverne DX9? Hvor får jeg DX9 fra? Er DX9 noe å stole på? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Last ned patch til PowerDVD. Den siste som Cyberlink ( www.gocyberlink.com ) har gitt ut er 2417. Kjør diagnoseprogrammet til PowerDVD på nytt. Lenke til kommentar
Ingen Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Fulgte jo med Dell-maskina, så den patchen ville ikke installere seg, derfor gikk jeg på dell og lasta ned en patch der. Etter den patchen klikker den og maskina rebooter fordi grafikkortet visstnok ikke klarer å tegne hele vinduet (eh et lite vindu på kanskje 800x600...). Lurer litt på å installere nye drivere og dx9 i helga...men tror ikke det er noe trygt...skal liksom så lite til for at alt går til h*****e Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Merkelig det der. Og jeg trodde Dell hadde slutta med det sære tullet sitt med "spesial" allt-mulig-rart. Har et Radeon sjøl. (8500LE riktignok, men dog...) Har fungert helt fint med de tre siste driverne til skjermkortet, DirectX 8/9 og de tre siste patchene til PowerDVD. Men jeg hadde samme tullet både når jeg bytta fra GF2MX til KyroII og fra KyroII til Radeon. En midlertidig krykkeløsning kan være å slå av "Maskinvareakselerering" i PowerDVD. Prøv å innstallere driverne til skjermkortet på nytt. I fila du lasta ned står det en oppskrift. De siste driverne krever DirectX 9 ( www.microsoft.com/directx/ ) Avinnstaller de gamle driverne først, innstaller DirectX 9, innstaller de nye driverne. Formatering vil si å slette allt som ligger på harddisken eller partisjonen. En vanlig måte å organisere disken på er å dele den i to eller flere partisjoner (C: og D: osv.). På den måten kan dokumenter ol. lagres på D og operativsystemet innstalleres på C. Da kan C formateres eller operativsystem reinnstalleres uten at dokumenter etc. går tapt. På www.dinside.no under Datadoktoren står det mye fornuftig. Lenke til kommentar
Ingen Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Ja, Dell har jo sine særegenheter, de er jo tross alt pakke-pc produsent da...hehe Formatering hørtes ikke noe moro ut...siden harddisken min bare har en partisjon, orker ikke ta backup av alt det der ruklet bare for et skjermkort, da har det rett og slett gått for langt! Hører Catalyst 3.1 driverne (=Sapphire 7.83) skal være bra, kunne vært greit å installere dem og dx9...fulgte ikke med noen oppskrift på noen av driverfilene, så jeg har satt opp en selv: 1 laste ned driver, dx9, og control panel for driveren. Evt RegCleaner (gjort) 2 restarte maskina i safe-mode, avinstallere driver for skjermkort. 3 eventuelt, som beskrevet her http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33656771 , ta en inkvisisjonsrunde på pc-en. Hvor aktuelt er dette? 4 restarte i safe-mode. 5 installere dx9, restart igjen, i safe-mode. 6 installere skjermkortdriveren. 7 installere kontrollpanel. 8 restarte igjen, i vanlig modus, stille inn ting osv. Er dette riktig framgangsmåte? skal jeg være koblet til internett? ("Unplug your internet connection or disable it. (Mainly for WinXP) If you don't Windows will try to download a driver for you and install it." / "DirectX 9.0 End-User Runtime setup requires an internet connection during setup. ") Uff, har aldri hatt roen på drivere og sånt...[/i] Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Safemode trenger du bare til eksorsismen. Ellers er du i mål. "Unplug internet" er for at Windows ikke skal koble til internett og finne en "bedre" driver. Dra ut pluggen eller slå av modem/router. Om du laster ned "DirectX 9 Redist" får du med hele greia og trenger ikke internettilkobling under innstallasjon. Men nedlastinga er på 32MB. En måte å opprette partisjoner på uten tap av data er å bruke PartitionMagic fra PowerQuest. Lettfattelige "wizards" for de aller fleste operasjoner. "Det skal ikke være lett" har en eller annen sagt. Merkelig, men av og til tenker jeg "budsjettforhandling" når jeg styrer med maskina. Lenke til kommentar
Ingen Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Jaja, etter litt roting og restarting fikk jeg det til! Alt ser ut til å fungere som det skal. Fant ut at i safe-mode reinstallerer maskina driverne uten å spørre, mens i normal modus spurte den, og akseperte til og med et nei. Å skru av hardware accelereration var visst det som skulle til i powerdvd. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
norway Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hva med ATI`s multimedia senter , eller controll panel? Eller microsoft`s mediaplayer. Her har du 2 alternativer...... Lenke til kommentar
Ingen Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Er ikke det noe som følger med AIW-korta da? Microsoft media player gidder jeg ikke bruke...tar for lang tid å starte, og en får jo bare et lite vindu midt inni røkla, om det noen gang kommer opp. Ja, og så er det microsoft Jaja, problemet er da løst, men syns da såvidt lyden ble litt dårligere enn det jeg kan huske den var før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå