Holmgang Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei! Kan være det er poster om dette, men jeg har ihvertfall søkt en stund nå. Så litt på denne linken: https://help.ubuntu.com/community/PlayStation_3 Her står det at det finnes flere varianter av Ubuntu; Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu. Også er det noen "live" versjoner eller noe sånt? Kan noen forklare meg litt hva som er hva her, og hva anbefales? En annen ting er at man kan velge hvor mye plass XMB skal ha av harddisken, og hvor mye Linux skal ha. Hvis man velger 10 gb til Linux, vil jeg da kunneha tilgang til filene på XMB partisjonen fra linux? Har ikke peiling på Linux i det hele tatt, så hvis noen hadde fortalt meg litt hadde jeg blitt veldig glad. TUSEN takk på forhånd Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kubuntu, Ubuntu og Xubuntu bruker de grafiske systemene KDE, Gnome og XFCE, i den rekkefølgen. De har forskjellige utseender, og litt forskjellig funksjonalitet. De krever også forskjellig av ressursser, der første krever mest og siste krever minst i rekkefølgen jeg skrev dem i. Til PS3 vil jeg anbefale Xubuntu, siden det er relativt lav ytelse på konsollen til slikt bruk. Hvis man velger 10 gb til Linux, vil jeg da kunneha tilgang til filene på XMB partisjonen fra linux? Nei. Skal du dele filer mellom partisjonene, må det gjøres via medieserver, eller ekstern harddisk. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg anbefaler at du heller tar en titt på Yellow Dog Linux, som visstnok skal være den beste Linux-distribusjonen for PS3. Lenke til kommentar
Paystation Home Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvordan sletter man OS fra PS3 systemet ? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Mener å huske at det er en formateringsfunksjon i PS3 game-os... Lenge siden jeg har brukt en PS3 nå så er litt usikker på hvor... Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg anbefaler at du heller tar en titt på Yellow Dog Linux, som visstnok skal være den beste Linux-distribusjonen for PS3. Jeg må si meg uenig i det. De PS3-spesifikke toolsene er åpne, og fungerer akkurat likt i Ubuntu-versjonene. Har brukt YDL for det meste, og det slår meg som en svært upolert distribusjon. At det grisetreige grafikksystemet Enlightment er valgt som default, taler sin sak mot dem som utvikler produktet. YDL hadde en eksklusiv deal med utvikling mot PS3 i starten, men etter et halvt års bruk ser jeg ikke at de har fått en eneste positiv ting ut av det, sammenlignet med andre distribusjoner. Eneste grunnen til at det er såpass populært er at det har fått uhorvelig mye PR som den første Linux-distribusjonen for PS3. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg anbefaler at du heller tar en titt på Yellow Dog Linux, som visstnok skal være den beste Linux-distribusjonen for PS3. Jeg må si meg uenig i det. De PS3-spesifikke toolsene er åpne, og fungerer akkurat likt i Ubuntu-versjonene. Har brukt YDL for det meste, og det slår meg som en svært upolert distribusjon. At det grisetreige grafikksystemet Enlightment er valgt som default, taler sin sak mot dem som utvikler produktet. YDL hadde en eksklusiv deal med utvikling mot PS3 i starten, men etter et halvt års bruk ser jeg ikke at de har fått en eneste positiv ting ut av det, sammenlignet med andre distribusjoner. Eneste grunnen til at det er såpass populært er at det har fått uhorvelig mye PR som den første Linux-distribusjonen for PS3. Såpass? Jeg vet ikke jeg, husker bare at når jeg testet Ubuntu med PS3 ifjor så fikk jeg mange klager på hvorfor jeg ikke hadde brukt YDL i testen, siden det tydeligvis var den beste PS3 distribusjonen... Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Såpass? Jeg vet ikke jeg, husker bare at når jeg testet Ubuntu med PS3 ifjor så fikk jeg mange klager på hvorfor jeg ikke hadde brukt YDL i testen, siden det tydeligvis var den beste PS3 distribusjonen... Med mindre det er noe fundamentalt jeg har oversett, så stiller jeg meg kritisk til det. Nå har man jo mulighet til å customize Linux opp og i mente, uansett distribusjon, men jeg ville trodd Xubuntu ga best opplevelse out-of-the-box, på grunn av ytelse. Kan ikke se at det er noe annet enn PR og delvis Sony-støtte som har gitt folk det inntrykket. Men skyt meg gjerne om jeg tar feil. Endret 19. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå