ssdrive Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei lurer på hvorfor opplastings-hastigheten i utorrent aldri overskrider 40kb/s (tilsammen),når jeg er på seed-modus? Linjen takler følgende hastighet 4500/450 elns. Kan det være Norton Internet Security eller Vista som begrenser? Takk for svar Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Høyreklikk på tray-ikonet til uTorrent og deretter på Opplastings Begrensing. Står den på 40 kB/s? Hvis den står på ubegrenset eller mer enn 40 kB/s kan jeg ikke hjelpe. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei. Du må huske på forskjellen mellom Kilobytes (KB) og Kilobits (Kb). Når du sier at linja er på 450, er det kilobits det er snakk om. Altså er 40 Kilobytes (KB) = 327 Kilobits (Kb). Det kan være at linja di ikke klarer mer enn 327 Kb. Dette kan du sjekke opp mot et speedometer på nettet. TPTest er fin til dette. Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Hvis jeg leser av opplastingshastigheten går den aldri over 44kB/s, (eks akkurat nå står total opplasting i megabyte på 450, pcn har stått på i ca 4timer) oisann da må vel hastigheten vært rimelig fort..=ca 300kb/s i gjennomsnitt. Forvirrende det med bit og byte.. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) En byte er åtte bits. Byte forkortes med en stor (capital?) B, og bit med en liten b. @Glenn: Skal ikke kilo skrives med en liten k? (F.eks. kB, kb.) Edit: Det kan også være det som Glenn sier, at linja ikke klarer mer enn det. Hvis du har 450 kbps opphastighet, og uTorrent bruker maks 360 kbps, så har du 90 kbps til surfing o.l. Endret 19. februar 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 En byte er åtte bits. Byte forkortes med en stor (capital?) B, og bit med en liten b. @Glenn: Skal ikke kilo skrives med en liten k? (F.eks. kB, kb.) Edit: Det kan også være det som Glenn sier, at linja ikke klarer mer enn det. Hvis du har 450 kbps opphastighet, og uTorrent bruker maks 360 kbps, så har du 90 kbps til surfing o.l. Legger til at nedlastings/opplastingshastigheten begge er betegnet med kB Screenshot: Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Opphastigheten på linja di er 450 kbps = 450 kilobits per sekund = 56 kilobytes per sekund. uTorrent bruker 360 kbps = 360 kilobits per sekund = 45 kilobytes per sekund av opphastigheten. Da har du 90 kbps = 11 kilobytes som ikke er i bruk. Jeg glemte hva jeg skulle skrive, men jeg laget en liten "oppsummering". Lenke til kommentar
vinnie_paz Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 jeg har akkurat samme problem for min utorrent... opplastingen går aldri høyere enn 45kB/s, og nedlastningen er sjeldent høyere enn 20 kB/s. hadde vært veldig ålreit om det var noen som visste hvordan dette problemet kunne løses! Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Etter at man første gang starter programmet, får man opp en boks hvor man må sette Inn og uthastighet. Utifra hva man skriver inn her, vil utorrent sette på opplastingsbegrensing. Man må inn på preferences og sjekke hva upload limit er satt til. Sitter ikke hjemme, så får ikke sjekket nøyaktig hvor det er, men har endret denne ofte hjemme hos meg. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Valg > Instillinger > Tilkoblinger, under Global Begrensing av Båndbredde kan du velge maksimal opp- og ned-rate. Kan også gjøres ved å høyreklikke på tray-ikonet og deretter Opplastings/Nedlastings Begrensing. Edit: La til kursiv. Endret 24. februar 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
vinnie_paz Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har både opp- og nedlastningsbegrensningen på ubegrenset, og det har jeg alltid hatt... Men nedlastningen går fortsatt like sakte som tidligere, kan det ha noe med at jeg har et trådløst nettverk som ikke er sikret? Det står nemlig noe med at " hvis ikke dette ikonet blir grønt, indikerer det at det er et problem med nettverkstilkoblingen din". Dette står helt nederst på skjermen, ved siden av opplastningenshastigheten. Det som er rart er at mitt vanlige internett fungerer helt perfekt, og jeg har ikke merket at det går noe tregere enn på andre PC-er jeg har brukt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det ikonet betyr nok heller at porten uTorrent bruker ikke er åpen. Om du klikker på ikonet og velger "Test if port is forwarded properly", kan du se dette. Om ikke: Les av portnummeret som brukes i samme vinduet, logg inn på ruteren og sett en port-forward til din IP med portnummeret. Om du ikke vet hvordan, velg din ruter her: http://portforward.com/english/routers/por...routerindex.htm Lenke til kommentar
vinnie_paz Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg prøvde å utføre "oppskriften" som man skulle følge, men skjønte det ikke helt... Hvordan logger jeg meg inn på ruteren og setter en port-forward til IP-adressen min??? Kan noen forklare det på en kort og enkel måte? Eller er det veldig avansert? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det letteste er nok å lese manualen som fulgte med ruteren. For å logge inn på ruteren kan du gå på Start -> Kjør -> Skriv cmd og trykk enter -> I den svarte ruten skriv ipconfig og trykk enter. Les av Standard Gateway, og skriv inn samme adressen i nettleseren. Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) hei igjen. redigert. Kan opplastingshastigheten i det hele tatt bli bedre enn 45kbps? I utorrent går den nemlig aldri over denne grensen. Min linje takler: 4000/400 Telenor Pluss Endret 28. februar 2008 av xtreme22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå