Gå til innhold

Avspilling av HD-materiale (720p)

ArcticIce

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med avspilling av HD-materiale (720p) på Ubuntu. Bildet hakker under avspilling..

Får spilt av helt smooth i windows, men liker meg mye bedre i ubuntu, så er litt kjedelig å alltid måtte starte opp windows når jeg skal se på serier osv.

Krever linux en del mer hardware når det gjelder hd-avspilling, eller er det noe jeg kan gjøre for å få spilt av?

Litt specs:

AMD Athlon 64 3000+

ATI Radeon X800 Pro

2 GB Minne

Hadde vært fint om noen hadde hatt en løsning :)

edit: Skulle egentlig vært postet i GNU/Linux kategorien, fint om noen kunne flyttet posten :]

Endret av ArcticIce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slitt litt med VLC på linux, spesielt på litt tregere hardware.. men du burde ha mer enn rask nok maskin egentlig..

Uansett, på min laptop med Pentium-M 1.4GHz prosessor funker det ikke å spille av HD-materiale overhodet med VLC. Den bare gir opp.

Med mplayer derimot, fungerer det strålende med 720p. 1080p er vel prosessoren min litt for treg til uansett.

(På min Core2Quad Q6600 funker 720p og 1080p problemfritt i både VLC og mplayer, også under linux)

Så du kan jo teste mplayer, og se om det funker bedre.

Lenke til kommentar

Tja.. samme linux-distro (Arch) på bærbar og stasjonær, og den stasjonære greier det, mens den bærbare ikke gjør det. Alt av codecs er likt, men laptopen er 32-bit og stasjonære er 64-bit.. Kan muligens også skyldes skjermkortet, har hatt andre feil som skjermkortet har hatt skyld i før (couldn't allocate resources for operation eller deromkring).

Intel integrert grafikk på laptop, nVidia 8800GTS på stasjonær.

Lenke til kommentar
Har slitt litt med VLC på linux, spesielt på litt tregere hardware.. men du burde ha mer enn rask nok maskin egentlig..

Uansett, på min laptop med Pentium-M 1.4GHz prosessor funker det ikke å spille av HD-materiale overhodet med VLC. Den bare gir opp.

Med mplayer derimot, fungerer det strålende med 720p. 1080p er vel prosessoren min litt for treg til uansett.

(På min Core2Quad Q6600 funker 720p og 1080p problemfritt i både VLC og mplayer, også under linux)

Så du kan jo teste mplayer, og se om det funker bedre.

så du mener at på min stasjonær på 2,4ghz som nesten greier hd 720p med vlc kan greie dette med mplayer? :p

vell og merke 512mb minne og intregert skjermkort (intel stuff)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...