Wilibald Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jøss, du har sett The Matrix. Bra for deg. Artig tankespill, men høyst usannsynlig.Jeg stiller meg riktignok nokså tvilende til tanken om at det ville være energieffektiv å pasifisere og undertrykke menneskeheten til virtuell virkelighet for utnyttelse av kroppsvarme. En slik biokraft er ingen evighetsmaskin (denslags er for øvrig umulig i henhold til termodynamikkens andre lov), og behøver energikrevende matprodusjon - især i et solfattig miljø - og de mange strømtappende superstrukturer som muliggjør varmekraftmaskieriet (blant annet "åkrene av menneskebarn"). Å konstruere dette enorme kraftverket ville nok dessuten være langt mer kompleks enn å fjerne det tette skylaget i atmosfæren. Nå tenkte ikke jeg akkurat på Matrix. Mer i form av at vi KUN er koder. At vi ikke finnes utenom i en hjemmedata hos en eller annen. mer som "the sims" og at det er en 12-årig jente som sitter og styrer oss mens vi tror vi velger selv. Men dette ble fryktelig off topic... huff og huff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå