POB Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Jeg har en HP DV6060ea som ble kjøpt sept -06. I feb -07 sluttet WiFi å fungere. Etter noen dager sluttet også skjermkortet å fungere. Leverte PC-en inn til Expert, og fikk den tilbake etter 2(!) måneder. I løpet av disse to månedene spurte jeg regelmessig om en låne-pc, men Expert sa hele tiden at alle låne-pc'ene var opptatt. Ved denne reparasjonen ble det byttet hovedkort/skjermkort/trådløst nettverkskort. I mai -07 sluttet begge shift-tastene å fungere. Leverte igjen PC-en inn til Expert. Fikk den tilbake etter 1 måned. Spurte også denne gang om låne-pc, men igjen var alle låne-pc'ene opptatt. Ved denne reparasjonen ble hvedkortet byttet for andre gang. Nå har jeg samme feil som den første: WiFi sluttet å fungere, og etter noen dager sluttet også skjermkortet å fungere. Med andre ord så må PC-en sendes inn til InfoCare igjen for reparasjon (bytte av hovedkort/skjermkort/trådløs-kort). Har snakket med HP-tekniker som bekrefter at disse delene må byttes. Har jeg på bakrunn av feil-historikken krav på heving av kjøpet, pga 3. gangs bytte av hovedkort? HP-teknikeren som jeg snakket med mente at jeg ikke har det, fordi den første og tredje feilen skyldes feil ved trådløst nettverkskort og skjermkort, mens feil nr to skyldes hovedkort. Jeg mener imidlertid at siden hovedkortet blir skiftet for tredje gang nå, så bør jeg ha krav på heving av kjøpet. Ved de to tidligere reparasjonene har jeg vært uten PC-en i tilsammen 3 måneder, og mener om ikke annet at litt "goodwill" enten fra Expert eller HP er på sin plass. Bør jeg forresten ta denne "fighten" direkte med HP eller med Expert??? -frustrert- Endret 19. februar 2008 av POB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå