Gå til innhold

Kortleser for 3 1/2" (floppy) montering

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor de selger kortlesere som er for montering i floppy brønnen på pc ?

Har en løs usb kortleser og det irriterer meg grenseløst at jeg må bruke to hender for å sette inn kortene, hehe, ;)

Den må selvfølgelig ta CF kort

lol, glem det. fant på prisguide

Endret av brk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på noe annet en det du spør om *gjøre seg klar for øksehogg*.

Hadde selv en kortleser for å ha i 3,5" brønnen, men dette ble mer "slit" en ønskelig. Har pcen ved gulvet og jeg måtte dermed bøye meg ned for hver gang jeg skulle putte i kortet. Ikke akkurat verdens mest slitsomme operasjon, men var unødvendig tenkte jeg.

Kjøpte da en ekstern kortleser som jeg teipet med dobbelsidig tape fast til datapulten. Jeg har da kortleseren rett foran meg. Og det beste av alt: jeg ser at kortet står i leseren og dermed glemmer jeg det ikke igjen :D

Bare et lite tips fra meg...

Lenke til kommentar
For å svare på noe annet en det du spør om *gjøre seg klar for øksehogg*.

Hadde selv en kortleser for å ha i 3,5" brønnen, men dette ble mer "slit" en ønskelig. Har pcen ved gulvet og jeg måtte dermed bøye meg ned for hver gang jeg skulle putte i kortet. Ikke akkurat verdens mest slitsomme operasjon, men var unødvendig tenkte jeg.

Kjøpte da en ekstern kortleser som jeg teipet med dobbelsidig tape fast til datapulten. Jeg har da kortleseren rett foran meg. Og det beste av alt: jeg ser at kortet står i leseren og dermed glemmer jeg det ikke igjen :D

Bare et lite tips fra meg...

Du har forsåvidt et poeng. Grunnen til at jeg kjøpte en 3.5" minnekortleser, var at den også har en USB port; slik at jeg fikk en USB port i fronten av en gammel grom-kasse jeg ikke får meg til å kaste.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg innser plutselig hvorfor jeg skal kjøpe monitor med usb-uttak når jeg omsider roter meg til å kjøpe monitor!
Minnekortleser i skjermen er faktisk heller ikke det dummeste, så lenge den støtter de minnekortene man selv har. Ellers bruker jeg bare bærbar for tiden, der er det jo vanlig med integrert minnekortleser nå. Dessverre har jeg ikke det på min, men det fulgte med en liten snerten sak da jeg kjøpte minnekort...
Lenke til kommentar
Jeg innser plutselig hvorfor jeg skal kjøpe monitor med usb-uttak når jeg omsider roter meg til å kjøpe monitor!
Minnekortleser i skjermen er faktisk heller ikke det dummeste, så lenge den støtter de minnekortene man selv har. Ellers bruker jeg bare bærbar for tiden, der er det jo vanlig med integrert minnekortleser nå. Dessverre har jeg ikke det på min, men det fulgte med en liten snerten sak da jeg kjøpte minnekort...

Yeah. Innebygd i skjermen er fint, men det står sist på lista mi når jeg skal velge monitor. En monitor skal vise bilder og ha usb-hub. Ferdig!

Men kan man ikke bare kjøpe en kortleser i omtrent samme finish som monitoren, og så klistre den bakpå monitoren slik at man stikker minnekortene inn fra siden? Tror det blir en praktisk og ikke altfor urstygg løsning :)

Lenke til kommentar
Yeah. Innebygd i skjermen er fint, men det står sist på lista mi når jeg skal velge monitor.
Er tre ting som står på min liste - oppløsning, bildekvalitet og pris som er tilpasset lommeboken. På de siste maskinene har jeg ikke hatt det store utvalget - da bærbare dessverre har litt mer begrenset utvalg til de forskjellige modellene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...