krislund Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei! Er dessverre ikke så datakyndig! Har jeg noen grunn til å klage? Er den nye pcen så mye tregere enn det virker som? Min gamle pc ble ødelagt og fikk derfor en ny pc på garantien. Den nye pcen var mye tregere enn den gamle så jeg ringte asus og de sa at jeg skulle snakke med min forhandler å legge inn en klage. Etter å ha vært hos forhandleren å levert pcen fikk jeg en tlf 2 timer senere, de sa at den nye pcen var vel så bra som den gamle å det var ingen grunn til å sende den tilbake. Etter anbefaling fra kjeden jeg kjøpte pcen installerte jeg ny ram så jeg fikk 2gb. Driver nå å installerer xp i håp at den skal bli like rask som den gamle. Pc jeg hadde: Asus A6Tc Turion 64 X2 1.6 GHz - 15.4" TFT - 1024 MB - 80Gb - DVDRW - Winxp pro - Geforce 7600 256mb Pc jeg fikk: ASUS F3TC-AP081C AMD Turion64 2.2GHz / 1024MB / 160GB / TFT15.4 / DVDRW / Win Vista Home Premium Geforce 7300 128mb Lenke til kommentar
Refi Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei! Er dessverre ikke så datakyndig! Har jeg noen grunn til å klage? Er den nye pcen så mye tregere enn det virker som? Min gamle pc ble ødelagt og fikk derfor en ny pc på garantien. Den nye pcen var mye tregere enn den gamle så jeg ringte asus og de sa at jeg skulle snakke med min forhandler å legge inn en klage. Etter å ha vært hos forhandleren å levert pcen fikk jeg en tlf 2 timer senere, de sa at den nye pcen var vel så bra som den gamle å det var ingen grunn til å sende den tilbake. Etter anbefaling fra kjeden jeg kjøpte pcen installerte jeg ny ram så jeg fikk 2gb. Driver nå å installerer xp i håp at den skal bli like rask som den gamle. Pc jeg hadde: Asus A6Tc Turion 64 X2 1.6 GHz - 15.4" TFT - 1024 MB - 80Gb - DVDRW - Winxp pro - Geforce 7600 256mb Pc jeg fikk: ASUS F3TC-AP081C AMD Turion64 2.2GHz / 1024MB / 160GB / TFT15.4 / DVDRW / Win Vista Home Premium Geforce 7300 128mb når du innstaler xp vil du merke FORSKJELL!!!! fordi vista har mye støre krav!! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Driver nå å installerer xp i håp at den skal bli like rask som den gamle.Ja det tror jeg du gjør rett i. XP er vanligvis raskere enn Vista. Skal godt gjøres at maskinen fremdeles er like "treg" etter installasjon. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du har fått dårligere skjermkort og burde hatt 1GB mer minne i forhold til gamle maskinen din. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Den nye PCen din er vesentlig bedre enn den gamle på omtrent alle områder når det gjelder hardware. Problemet er at det er Vista på den, mens det var XP på den gamle. Når du får innstallert XP så vil du nok bli fornøyd Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Dragavon - er du full? Endret 18. februar 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
Makky Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Her ville jeg helt klart klaget på at skjermkortet er dårligere i den nye maskinen. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Her ville jeg helt klart klaget på at skjermkortet er dårligere i den nye maskinen. Jeg også!!!! Lenke til kommentar
krislund Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Hva med prossesoren da? dualcore 1.6 mot en 2.2 ? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Prosessoren er en AMD Turion64 X2 2.2GHz, altså dualcore. men du har helt klart grunn til å klage pga. skjermkortet. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hva med prossesoren da? dualcore 1.6 mot en 2.2 ? Prosessoren i den nye maskinen er bedre, men når det kommer til spilling, har skjermkortet mye mer å si. Så mitt råd er: Stå på krava! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bare å si du bruker den til spill og ditt nye skjermkort ikke fungerer til ditt bruk. Du vil uansett ikke få dårligere PC enn du hadde fra før. Bruker du ikke skjermkortet likevel er du sikkert happy når du har reinstallert. Jeg hadde klaget, skjermkortet du nå har fått ville jeg sett på som ubrukelig til spill.. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Si at du skal ha en 8600 eller pengene Lenke til kommentar
krislund Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Er dere sikkre på at prosessoren til den nye pcen er en dualcore? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå