ZQ Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 har litt problemer med dette.. . Har en bakgrunn som jeg vill noen bokstaver skal bevge seg rundt på..først legger jeg til bakgrunnen i photo shop. så tar jeg nytt layer for vær bokstav jeg tar.så kaster jeg det hele over til image ready...men jeg får ikke bokstavene til å flytte på seg..hva skal jeg gjøre? :oops: :oops: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 har litt problemer med dette.. .Har en bakgrunn som jeg vill noen bokstaver skal bevge seg rundt på..først legger jeg til bakgrunnen i photo shop. så tar jeg nytt layer for vær bokstav jeg tar.så kaster jeg det hele over til image ready...men jeg får ikke bokstavene til å flytte på seg..hva skal jeg gjøre? :oops: :oops: Hei! Du burde prøve å uttrykke deg litt bedre. Du skal lage en nettside, ikkesant? Og du vil ha rollovereffekt på noen knapper? Lag et lag med bakgrunn i PS og et lag med et ord (en knapp). Eksporter bildet inn i Image Ready. Trykk på "Ruler"(Ctrl+R) Dra hjelpelinjer ned på bildet slik at du får definert knappene. De må være avgrenset. Slice bildet. (Sitter ikke med programmet foran meg, men det er en av popupmenyene øverst.Nummer 4 eller 5 fra venstre.) Knappen heter "Create Slices for Guides". Nå blir bildet delt opp i mange småbilder , hver med et lite blått nummer. På rollovermenyen velger du den laget som "inneholder" den knappen du vil fremheve. Trykk to ganger på en av den knappene nederst på menyen. Husker ikke helt hva den heter, men jeg tror at det er den knappen ved siden av søppelkassa. Nå får du to underlag til knappen, et som heter Over og et som heter Down. Disse lagene markerer henholdsvis hva slags effekt du får når du fører pekeren over en knapp på internett og når du trykker på tasten. Markér "Over"-laget. På den vanlige Layer-paletten er det samme laget markert. Nederst på denne paletten trykker du på knappen til ventre og du får opp en popup-meny. Velg for eksempel "Color Overlay". Du får nå opp et nytt vindu hvor du kan velge hva slags farge "Over"-laget skal ha. Hvis den vanlige teksten er mørkeblå kan du velge lyseblå her.Trykk OK. Deretter lagrer du filen. Save as HTML, tror jeg det er. Velg HTML and Images. Eller bare HTML hvis du fortrekker det. Det er hipp som happ. Finito. Bruk heller Web-Design forumet. Det ligger under kategorien Programmering. Lenke til kommentar
ZQ Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg mener akuratt det som står der..vil bare lage en liten animasjon! bare få noen bokstaver til å bevege seg! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Åja, animasjon. Det er noe annet. Husker ikke helt. Det er ganske harry å ha på nettsider. Iallefall giff-animasjoner. Kjør et søk på www.google.com eller bruk hjelp-funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå