DementedAlbino Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) På gamle bilen hadde jeg to "skinner" som gikk langs siden av bilen. Dette var jo i grunn ganske enkelt å feste på skiboks osv. Nå har jeg ikke disse på min nye bil, så da lurer jeg på hvilke muligheter jeg har for å få med meg ski på hytteturen uten at det koster så altfor mye. Kan jeg på ett vis bruke min gamle skiboks ved bruk av en overgang, eller er der andre enkle metoder for montering av ski på taket av bilen? Beklager dårlige forklaringer, men håper dere skjønner hva jeg mener.. Endret 18. februar 2008 av svortevik Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 På gamle bilen hadde jeg to "skinner" som gikk langs siden av bilen. Dette var jo i grunn ganske enkelt å feste på skiboks osv. Nå har jeg ikke disse på min nye bil, så da lurer jeg på hvilke muligheter jeg har for å få med meg ski på hytteturen uten at det koster så altfor mye. Kan jeg på ett vis bruke min gamle skiboks ved bruk av en overgang, eller er der andre enkle metoder for montering av ski på taket av bilen? Beklager dårlige forklaringer, men håper dere skjønner hva jeg mener.. På Passaten har du vel fire stk. "hull" med noen skinner i oppe på taket, skjult av fire små deksler som kan skyves tilbake for å eksponere disse skinnene. Det du trenger da er strengt tatt bare to slike bøyler som går på tvers over taket, og så fester du din gamle skiboks til disse. Om jeg ikke tar helt feil her... Er et par år siden vi hadde Passat i familien. Lenke til kommentar
EnTrønder Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Lasteholder til din bil får du kjøpt hos en eller annen bilrekvisita-forhandler, f.eks. Thorsov. Lenge siden de slutta med sånne takrenner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 På min gamle Golf III (5-dørs) var det merker bak gummilisten i overkant av døråpningene. Man satte på et stativ som gikk over taket, fra fordør til fordør, og fra bakdør til bakdør, og dette skulle monteres over disse merkene i døråpningene. Utrolig klønete patent, dersom man strammet for hardt, presset man sammen taket , som fikk bulker, og de gikk ikke tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå