smeboe Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 Skal på en liten happening på Torsdag, og fått beskjed om å kle meg "smart casual", men jeg klarer liksom ikke å ta helt hva det betyr. Jeg tenker jeans, og ett av alternativene: - T-skjorte med Blazer - bomullsgenser(v-hals) med skjorte under Hva er mest "Smart casual"? Om dere har tips til andre kombinasjoner, ikke vær redd for å si fra. Må bare ha med at dette er i jobb-sammenheng og at jeg er gutt. Takker for alle tips. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) V-hals med skjorte under er jo en klassiker. Kanskje brette opp armene litt også ? Usikker på betydningen av smart casual egentlig EDIT: hehe hva man finner http://www.videojug.com/film/how-to-do-the-smart-casual-look Endret 18. februar 2008 av kverna Lenke til kommentar
Homme Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) T-skjorte og blazer ser sjeldent bra ut. Ville gått for en av disse kombinasjonene: Genser (V-hals), skjorte (små snipper) og slips (Enten knyttet skikkelig, eller en litt(!) løs knute for mer en casual look) Cardigan, skjorte og slips. Vest, skjorte og slips. Tillegg på alle: Enkelt sort belte (liten spenne), og enkle sorte sko. Endret 18. februar 2008 av Homme Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 T-skjorte og blazer ser sjeldent bra ut. Ville gått for en av disse kombinasjonene: Genser (V-hals), skjorte (små snipper) og slips (Enten knyttet skikkelig, eller en litt(!) løs knute for mer en casual look) Cardigan, skjorte og slips. Vest, skjorte og slips. Tillegg på alle: Enkelt sort belte (liten spenne), og enkle sorte sko. T-skjorte og dressjakke er jævla fett på noen, Selv har jeg brukt det noen ganger Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 Smart casual for menn er dressbukse og skjorte, tror jeg... Er ikke helt sikker. Unngå dongeribukse, ha på dressko og ta på en skjorte, så er du nok sikret Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 20. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 Jobbrelatert smart casual er ikke jeans. Hold deg i det minste til andre "penere" typer bomullsbukser eller bruk en dressbukse. Skjorte, genser/jakke. Slips er ikke nødvendig, skal du bruke slips bør du bruke et casual slips som f.eks. ull eller silke strikkeslips evt. annen type litt "røffere" materiale. Sko: brogues o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå