rocknrolf77 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) hadde samme problemet på fredag ved nyinstallasjon. Du må sette opp hvilken server du skal bruke i de forskjellige repoe'ne. Jeg bruker disse : # Testing is disabled by default. To enable, uncomment the following # two lines. You can add preferred servers immediately after the header, # and they will be used before the default mirrors. #[testing] #Server = ftp://ftp.gigabit.nu/testing/os/i686 #Include = /etc/pacman.d/mirrorlist [core] # Add your preferred servers here, they will be used first Server = ftp://ftp.gigabit.nu/core/os/i686 Include = /etc/pacman.d/mirrorlist [extra] # Add your preferred servers here, they will be used first Server = ftp://ftp.gigabit.nu/extra/os/i686 Include = /etc/pacman.d/mirrorlist [community] # Add your preferred servers here, they will be used first Server = ftp://ftp.gigabit.nu/community/os/i686 Include = /etc/pacman.d/mirrorlist # Unstable is disabled by default. To enable, uncomment the following # two lines. You can add preferred servers immediately after the header, # and they will be used before the default mirrors. [unstable] Server = ftp://ftp.gigabit.nu/unstable/os/i686 Include = /etc/pacman.d/mirrorlist [archlinuxfr] Server = http://repo.archlinux.fr/i686 [kdemod] Server = http://kdemod.iskrembilen.com/i686 [lnf] Server = http://reactor.reality-protocol.de/lnf Edit : Du må først oppdatere repo med pacman -Sy Det kan lønne seg å oppdatere alle pakkene først å (hvis du ikke brukte ftp install da) pacman -Syu Endret 24. februar 2008 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 GNOME er nå installert, men jeg klarer ikke å få det til å starte. Har prøvd å skrive "gnome-session", men da får jeg opp en melding som sier: "Gtk-WARNING **: cannot open display:". Ved innskriving av "pacman -Sy", får jeg også opp en feilmelding: error: config file /etc/pacman.d/core could not be read.error: config file /etc/pacman.d/extra could not be read. error: config file /etc/pacman.d/community could not be read. Etter dette fortelles jeg at "core", "extra", "community" og "local database" er "up to date". Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 X må konfigureres. Har du nvidia kort kan du bruke nvidia-xconfig etter å ha installert nvidia pakka. Du trenger å installere xf86-input-keyboard xf86-input-mouse og xf86-video-vesa å. Etter det tror jeg du kan kjøre gdm som root hvis du har installert gdm da Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 for å starte gnome bruk GDM (KDM osv. funker også selvsagt), eller startx: echo "exec gnome-session" >> ~/.xinitrc startx Rediger /etc/pacman.conf, den skal ikke vise til /etc/pacman.d/core osv, men /etc/pacman.d/mirrorlist se på rocknrolf77 sin post Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 GDM kan også startes automatisk ved oppstat hvis du legger til gdm i DAEMONS linja i rc.conf. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 GNOME er nå installert, men jeg klarer ikke å få det til å starte. Har prøvd å skrive "gnome-session", men da får jeg opp en melding som sier: "Gtk-WARNING **: cannot open display:". Ved innskriving av "pacman -Sy", får jeg også opp en feilmelding: error: config file /etc/pacman.d/core could not be read.error: config file /etc/pacman.d/extra could not be read. error: config file /etc/pacman.d/community could not be read. Etter dette fortelles jeg at "core", "extra", "community" og "local database" er "up to date". Du bør lese det som pacman spytter ut. Ta ein kikk på /etc/pacman.conf.pacnew og /etc/pacman.d/mirrorlist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå