Kennayeh Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei Har kjøpt meg et brukt canon eos 350d. Men når jeg bruker objektiv jeg har fra det gamle analoge canon eos kameraet mitt får jeg noen ganger e99 og ikke noe bilde blir tatt. Dette skjer hovedsaklig når jeg tar bilde mot sol/solnedgang. Objektivet er Sigma 70-300 1:4-5,6 APO macro Dette skjer også når jeg kombinerer med teleconverter Tamron-f af. Hvorfor skjer dette? Ønsker også anbefaling av nedre budsjettklasse-objektiv: -Vidvinkel <18 (har et objektiv som er 18-55) -Tele ca18-200/300 tilsvarende Liker å ta bilder i litt rare perspektiver, og macro. Noen andre objektiver som kan passe? Jeg er på nedre amatør nivå, så jeg vil finne ut om dette er hobbyen for meg før jeg legger masse tusenlapper i bra optikk. Hva bør jeg ha av enkle filtre, og hvorfor (hvilken effekt kan jeg oppnå) Ønsker å lære litt, noen plass på nettet det er noe lettlest info/inføring? Ønsker å ta bilder, ikke lese i flere timer.. kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå