DementedAlbino Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er ute etter ett bra og billig mATX hovedkort til bruk sammen med en Q6600. Dette skal brukes som htpc, så er der prioriteringen ligger. Trenger med andre ord ikke ett dyrt kort som er supert for gamer osv. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Synes Asus P5E-VM HDMI ser ganske bra ut. Kan kanskje klare deg uten skjermkort. TEST Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Jeg har faktisk alt det hovedkortet liggende, men pga problem med bios oppdatering får jeg ikke lagt inn støtte for Q6600 cpu. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=913194&hl= Beklager, var ikke helt samme hovedkort. Skal se nærmere på det. Klarer jeg meg uten skjermkort er jo det bare en fordel. Endret 18. februar 2008 av svortevik Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Du må da greie å oppdatere en bios på en eller annen måte, evt returner kortet på angrefrist. F.eks ved å legge bios på en minnepinne, og gjøre det fra bios. Edit: La akkurat nå en bios på en minnepinne og oppdaterte fra bios. Tok ikke mange minuttene. Ikke akkurat samme kort, men Asus. Endret 18. februar 2008 av heisann80 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Bios ligger alt på en minnepenn, men i Asus Flash program finner den ikke noen av bios filene. Kortet har jeg hatt i ca ett år, har bare ikke hatt behov for å oppdatere bios før nå, så å returnere på angrefrist er dessverre ikke lengre mulig. Virker ikke som om jeg får muligheten til å velge at den skal lete på minnepenn i flas programet. Eneste alternativer som er der er A: og C:. På c ligger de men kommer ikke opp, og A har jeg ikke. Floppy er nok noen år siden jeg hadde i hus. Mulig at minnepenn ikke kan være større enn en viss størrelse, og den av den grunn ikke er synlig. Ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Merkelig, hos meg dukket bare minnepinnen opp, og det var null problem, mulig det er en eller annen innstilling du må ordne i bios. Kan f.eks prøve å resette bios først. Evt load defaults. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Det er vel samme kort som alt er blitt foreslått:) Kunne tenkt meg lavere pris i grunn, og heller gå for eget skjermkort så jeg får innebygget støtte for h264 dekoding i hardware. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Dette funker fint med både quad og nye cpu'er. Klokker ganske godt også hvis du driver med slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå