andrvas Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 På vei hjem fra hyttetur igår ble jeg påkjørt bakfra av kompisen min som lå like bak, var hans feil siden han ikke fulgte godt nok med (jeg måtte bremse ned pga hund som sprang midt i veien). Ingen personskader, kun bulk i bakdøra og ødelagt støtfanger på bilen min samt fronten hans ble nokså ødelagt. Vi fylte ut skademeldingsskjema idag, men i.o.m ingen av oss har vært ute for dette før vet vi ikke helt hvordan vi skal gå frem videre . Må vi ringe til forsikringsselskapet eller trenger vi bare sende de nødvendige papirer (altså skademeldingsskjemaet) i posten til dem? Og hvordan skal jeg gå frem for å få reparert bilen min, må jeg få "godkjenning" fra forsikringsselskapet til kompisen min før jeg kan levere den inn på verksted? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg ville definitivt gitt forsikringsselskapet beskjed per telefon (eller internett, om de har muligheten til å registrere skader på den måten). Da får du beskjed om hvor du kan sette fra deg bilen og taksere skadene, og så får du samtidig et saksnummer som du kan referere til på konvolutten med skademeldingen, slik at den havner på rett sted med en gang. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Tar du konktakt pr. tlf blir det opprettet en sak direkte, og du får tilbakemelding ang. taksering fortere også Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Takk for hjelpen . Har vært i kontakt med forsikringsselskapet, trengte bare å sende papirene rett inn, de opprettet ikke noe saksnummer osv. Så da er det bare å få bilen på verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå