UrgeLoL Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Dette kan være bullshit, men det virker troverdig. We all know about the Warhawk v1.3 patch info, and its Home integration. We all know about the PSN page on here (us.playstation.com) that was up, then removed, that had info on Home. We all know that GDC is 2 days away. Here is something most of us dont know, and why would we? We dont develop PS3 games. I wont disclose where this info came from, nor will I discuss where the info came from any further after this post. I will instead let you all speculate. The following is from a Private Message with someone to remain nameless. I am not gonna name names and throw this person under the bus. "Do you know what PSedge tools are? Basically, it's a development environment filled with code libraries that allow developers to have an easier time integrating their game code to work with the PS3. Anyways, very exciting stuff happened on Monday (The one that just past). The PSedge dev kits, recieved an update. So whatever, we take a look, and the major addition, was that the TRC's were updated, and the new HOME libraries were brought in. What does this mean? A TRC is a checklist of things a game must have for Sony to approve, in order for them to give the "Go-Ahead" on releasing the game on their console. This checklist has things like: Can't crash, Load times under 10 seconds, and things like that. Two new ones were added: A game must be able to integrate into Home, a game must support "Accomplishments". Right there, two important things, the PS3 system for achievements is called "Accomplishments", and Home is coming out VERY VERY VERY Soon. Then, we got a changelog, and in-game XMB is almost worked out. Every game that's coming out now, supports in-game XMB, every game that already came out, has to get patched. (Naturally, only first party games will get a patch, I doubt Ubisoft is going to patch Assassin's Creed). So yeah, it boils down to, Sony got everything figured out. I don't know what's the hold up, but from a developers perspective, HOME is set up and completed, and In-Game XMB is on the verge of being completed and released." Kilde Dette bilder er også interessant. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 21. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Oooh, dette kan love rimelig godt. Kan være en morrogutt med photoshop og skriveferdigheter, men det virker rimelig hådfast... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Det er SLIKE rykter jeg vil ha nå før GDC. TENK dere om vi sitter med Home open beta over helga dere! Og in-game XMB. En firmware update med disse to delene kan bli helt fantastisk. Noen som vet når sony har tenkt å si noe på GDC sånn at jeg vet når jeg skal saumfare the internet etter nyheter? En ting jeg så for noen dager siden: http://n4g.com/ps3/News-111162.aspx Cache-siden er oppdatert. Tidligere stod det på sida: "chat with your friends while in a game" eller noe sånt. Før de fjerna det. Endret 18. februar 2008 av Nimrad Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 dette var veldig intressant.. har sony endelig begynt med rammeverk rundt spilla sine også...så vi får eit nokonlunde oppegåane online nettverk på ps3 snart.. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Dette ser bra ut. dette blir bra hadde vært skeptisk ellers, men siden gdc e no, så e eg litt mindre skeptisk Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg stoler litt mer på rykter når de kommer fra folk som åpenbart har litt peiling på hva de snakker om, og ikke når det er en n4g-nyhet som bruker f.eks. en fransk spillside som kilde. Men jeg tår ikke å skru forventningsbryteren helt rundt allikevel.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 bildet vist i første post er en ekte side som var en del av playstation.com, men ble fort fjernet derfra. men selve siden er oppe enda. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Ja, ta ryktene for det de er, RYKTER. Så om noe ikke skulle stemme så slipper vi disse tullingene som kommer etter hver firmware oppdatering å klager på at ingame xmb som "skulle" komme i oppdateringen ikke kom. Fordi det hadde de lest på itavisen eller noe slikt. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Vi får krysse fingrene Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 oj oj oj! hørtes digg ut! Litt kjipt at gamle spill må patches for å funke med xmb, sikkert mange som ikke gidder det... men tenkte jeg ikke skulle lage en helt ny tråd om dette lille spørsmålet så jeg spør her selvom det kanskje ikke passer så bra, hva er det "achievements" greiene som er på xbox? Hva gjør det? etter som jeg har skjønt kan man kjøpe ting med det...? noen som har en god forklaring? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 det gjør ingenting...ideeen var før x360 blei lansert att du kunne kjøpe ting med achivements poenga..men det blei skrotlagt...det er egentlig kun ei skryteliste over kva delar av eit spill du har klart...har du 1000/1000 i eit spill så ser andre du har teken på assassins creed, forza, osv.. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 ok! syns å huske jeg leste at noen skrev her at den koster så så mye achievements men var vist jeg som tok feil..takk for svar:) Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 sikkert microsoft points.. det kan kjøpest over live...er meir som MS sin valuta for kjøp av ting over Live...veldig mongo egentlig..der sony faktisk bruker vanlig kroner og ører på sine varer over PSN.. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 ja sånn var det sikkert! men ingen som vet sånn ca. når neste fw kommer? syns det begynner å bli lenge siden. Trodde det kom en hver måned ca... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Blir i alle fall veldig spennende å prøve Home. Om det stemmer kommer det jo very, very soon Lenke til kommentar
Paystation Home Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har selv hørt rykter om at det skulle komme 31.03.2008... Men hva er GDC ? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 http://www.gdconf.com/ Det er en spillutviklerkonferansen. Phew, langt ord. Det er ikke på langt nær like spennende som E3 o.l., men alle slike samlinger er jo likevel spennende Lenke til kommentar
goggys Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Achievments vil jo få en mye større betydning på ps3 via Home. Man får ekstra ting i home via achievments, så det blir ikke bare en tekstbit. Men selv om dette rykte er sant, så er det vel ikke nødvendigvis klart at home kommer snart? Det kan vel bare være at Sony gjør klar for Home i god tid, slik at når Home kommer så vil de fleste spill støtte det. Uansett så hadde det vært fantastisk å få en fw update i løpet av GDC. Det er lite sannsynlig, men er jo alltids lov å håpe. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Dette høres jo bra ut, men husk nå å ta det med ei bøtte salt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå