Gå til innhold

Kjøpe PSP eller DS?

BearThor

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger noen gode råd, er ofte bortreist i jobb, og trenger da noe å pusle med i fritiden.

Så da lurer jeg på hvilken av disse to jeg skal kjøpe. Jeg har hatt en PSP tidligere med untold legends, men solgte den da den ble lite brukt i den tiden.

Jeg likte jo forsåvidt PSP'n, men jeg har hørt at spillene på DS er mye bedre osv.(?)

Er det noe sannhet i dette?

Kan også nevne at jeg liker spill som fengsler deg lenge, og som du ikke er ferdig med på en to tre. Ridge racer til PSP for eksempel, ble utrolig fort lei.

Jeg liker veldig godt RPG spill.

Hva syntes dere jeg burde gå for? Jeg prioriterer kvalitet på spill fremfor grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare Psp, men etter min ergelse har spillene sluttet å fungere på den. Men så lenge den forsatt var i funksjon fikk jeg inntrykk av at de fleste av spillene ikke er så fryktelig lange eller vanskelig å fullføre, men om du liker god grafikk og var fornøyd med kontrollene PsP bydde på tror jeg nok ikke PsP er no dårlig valg. Men jeg tror nok DS er litt mer underholdene av en eller annen grunn, men du kanskje like litt av Mario(osv) for å få det beste spillutvalget om du har tenkt å kjøpe en. Nå kommer vel Assassin's Creed eksklusivt(til håndholdte konsoller) til DS, men forundrer meg ikke om en PsP version hadde dukket opp.

Lenke til kommentar

Selv ville jeg kjøpt Nintendo DS. Mye fordi jeg hadde det en gang, men så solgte jeg den pga pengetrøbbel. Angrer bittert på at jeg gjorde det, for det har kommet så mange bra spill. Og flere kommer det! Elsker DS-spillene, rett og slett!

Men PSP er jo en kjempebra tingest det også. Filmen, musikken, bildene og ikke SPILLENE!

Det lureste er nok å finne ut hva du helst vil bruke DSn/PSPn til.

Om du er ute etter musikk-/filmavspiller så er nok PSP det rette valget, men om du hovedsaklig er ute etter noe å spille på, så ville jeg si DS er maskinen for deg, da det finne så mye artig til den. Touch-skjerm, stemme-styring slike ting gjør DS til en artig liten sak.

Se også på hva slags spill du liker best.

Vet ikke om noe av det jeg skrev nå gir mening, jeg...

Er dessverre så stuptrøtt nå at jeg ikke orker se over det :p

Lenke til kommentar

Jeg ville sett på salget av spill. Der leder DS stort. PSP var vel egentlig en flopp når man tenker på spill-muligheten. Men ellers er det en bra medie-spiller. Synd det kommer "få" filmer til den og spill.

Ville kjøpt DS.

Lenke til kommentar
Grafikken er bedre ja, men det hjelper ikke når det ikke klarer å lage gode spill.

Nå kommer riktignok Final Fantasy VII: Crisis Core og God of War: Chains of Olympus til PSP. Først da vil det bli verdt å eie en PSP.

Tullprat.. Everybody's Golf er en mye mere fantastisk grunn til å eie PSP, og gjør konsollen til ett røverkjøp..

Du kan ha det med deg overalt, og det er fantastisk. :)

Eneste grunnen til å eie DS er Brain Training, da kan du trene opp hjernen din til å ikke komme med slike idiotiske uttalelser som du nettop gjorde. *ondt glis*

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Er innehaver av begge 2 selv: DS har sine kvaliteter og PSP har sine definitive kvaliteter.

På DS har jeg: Castlevania: DoS og PoR. Advance Wars, Hotel Dusk, Mario Kart, Zelda, Contra 4, Luminous Arc og alle er perler. Og det finnes et haug av spill jeg ikke har som jeg ønsker meg. Åja, så har jeg et horror FPS som er jævlig fett, som heter Dementium =p Kan virkelig anbefale DS som en lett og energisk håndholdt med mange gode, morsome og interaktive spill.

PSP på sin side har også mange perler: Silent Hill, GoW, Patapon, Killzone Liberations, Syphon Filter, Lumines, Echochrome, FF Crisis Core, pluss sikkert en del til. Det Star Wars spillet som er bra online. Pluss PSP har jo utrolige connectivity muligheter hvis man har PS3 ellers er det en bra multimedia device med mange interessante elementer.

andre spill på PSP som er bankers er: Capcom Classics (Street Fighter, Gun.Smoke, etc), Konami Classics (Gradius, Castlevania, osv) =p og ja, GTA spillene er jo litt koslig...

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar

Det finnes hauger av tråder som omhandler nettop dette, men personlig vil jeg anbefale DS.

Grafikken på PSP er bedre enn DS, men på en håndholdt enhet vil uansett ikke grafikken være en vesentlig faktor. Har New Super Mario Bros, Zelda PH, Castlevania DoS, Brain Age, Mario Kart DS, Anno 1701, Yoshis Island DS, Mario 64 DS og er strålende fornøyd. hadde jeg hatt mer tid til rådighet hadde jeg sikkert skaffet meg 4 ganger så mange spill, siden spillbiblioteket til DS er svært imponerende!

Endret av chrisoh
Lenke til kommentar

Med de kriteriene trådstarter setter selv vil jeg anbefale en DS i.o.m at den har et mer interesangt spillutvalg som jeg tror kan fenge det trådstarter er ute etter med tanke på de forskjellige puzzle spillene som finnes til DS.

Siden trådstarter og sier at han foretrekker kvalitet fremfor grafikk så vil jeg si DS er det beste valget.

Min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...