miniPax Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 proftpd.conf: # This sample configuration file illustrates configuring two # anonymous directories, and a guest (same thing as anonymous but # requires a valid password to login) ServerName "_StatuS_ Anonymous Server" ServerType standalone # Port 21 is the standard FTP port. Port 21 # Umask 022 is a good standard umask to prevent new dirs and files # from being group and world writable. Umask 022 # If you don't want normal users logging in at all, uncomment this # next section #<Limit LOGIN> # DenyAll #</Limit> # Set the user and group that the server normally runs at. User nobody Group nogroup # To prevent DoS attacks, set the maximum number of child processes # to 30. If you need to allow more than 30 concurrent connections # at once, simply increase this value. Note that this ONLY works # in standalone mode, in inetd mode you should use an inetd server # that allows you to limit maximum number of processes per service # (such as xinetd) MaxInstances 30 # Set the maximum number of seconds a data connection is allowed # to "stall" before being aborted. TimeoutStalled 300 # We want 'welcome.msg' displayed at login, and '.message' displayed # in each newly chdired directory. DisplayLogin welcome.msg DisplayFirstChdir .message # Our "basic" anonymous configuration, including a single # upload directory ("uploads") <Anonymous ~ftp> # Allow logins if they are disabled above. <Limit LOGIN> AllowAll </Limit> # Maximum clients with message MaxClients 10 "Sorry, max %m users -- try again later" User ftp Group ftp # We want clients to be able to login with "anonymous" as well as "ftp" UserAlias anonymous ftp # Limit WRITE everywhere in the anonymous chroot <Limit WRITE> DenyAll </Limit> # An upload directory that allows storing files but not retrieving # or creating directories. <Directory uploads/*> <Limit READ> DenyAll </Limit> <Limit STOR> AllowAll </Limit> </Directory> </Anonymous> # The last anonymous example creates a "guest" account, which clients # can authenticate to only if they know the user's password. <Anonymous ~web> User web Group web AnonRequirePassword on <Limit LOGIN> AllowAll </Limit> </Anonymous> Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Han ser mye bedre ut i virkeligheten. Bredden på forumet klippper teksten litt ser jeg :-) Feilen er sikkert helt elementær. Men jeg har ikke anelse om linux i det hele tatt, dette er første gang jeg setter opp en linux burk. Så jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal se etter. Forresten, har installert php med #apt-get install php4 men når jeg åpner http://status.no-ip.com/forum/install/install.php, så kan jeg laste den ned? Det er vel ett eller annet sted i apache.conf jeg må angi at .php skal kjøres av php4_module? eller.noe sånt? Edit: Fant ut at følgende linje i httpd.conf var kommentert ut. # LoadModule php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so Skal enable den når jeg kommer hjem fra jobb og se om det hjelper Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Dj_Offset: Sjekk PM. Gutser ikke på å poste all info "offentlig" :-? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Har ikke mulighet til å sjekket det nå. ER på jobben, og pc'n står hjemme Men skal skjekke og poste resultat ASAP ZULU når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Må jeg forresten restarte apache og proftpd etter å ha gjort endringer på conf filene? I såfall, hva er syntaksene for det? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 % proftpd -t Checking syntax of configuration file - No certificate files found! Syntax check complete % protftpd -n -d 5 Er det noen mulighet for å få dette skrevet til en fil? Er noe inn i helvete mye tekst som kommer opp på skjermen... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 28. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2003 Skal du redirekte til fil proftpd [params] > fil Prøvde på det. Filen ble lagd, men den var på 0 byte Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 28. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2003 output sendes nok til i stdout. Ke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå