Gå til innhold

2 stk WRT54GL med utendørs antenner

Carpo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har koblet meg sammen med naboen (foreldrene mine) med to stk wrt54gl routere i WDS modus.

Men singnale er ikke bra nok. Jeg har sett på en slik C-net utendørs antenne. Men jeg lurer på om det vil holde med at jeg har opp en slik antenne på husvegen min? Det er forelderene mine som holder internett.

håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ser noe signal nå, så vil det hjelpe bra med en utvendig antenne.

Sørg for at du får en med høyest mulig forsterkning. 14-15dBi er bra på en flatpanelantenne.

Husk at Linksys bruker RP-TNC antenneconnector og ikke RP-SMA slik de fleste andre bruker.

PS: Hvor mye effekt bruker du?

Effekt?

Jeg har ganske bra singnal nå også, men vil nok hjelpe på med utendørs antenne. Med det jeg lurte på var om det var nok å ha opp en antenne på husvegen min og ingenting i andre huse...

Lenke til kommentar
Ja det vil hjelpe å sette opp en hos deg. Trolig vil signalstyrken øke med minst 10dB.

Hvis du bruker f.eks DD-WRT firmware på boksene kan du øke sendereffekten fra 28mW til 80mW og dermed få ca 5dB bedre signal begge veier.

ok. spørst om jeg får prøve d.

Men på wrt54gl er det jo to antenner, hvilken skal man bytte ut med den utendørse da?

Lenke til kommentar
Se på routeren forfra og velg antennen til høyre. Den har minst tap internt i boksen.

er det den antennen som mottar singnal da? for den andre sender vel ut til PC-er i huset?

Hvilken antenne skal man bruker når man bruker en utendørs antenne?

Lenke til kommentar
Begge antennene kan sende og motta. Det spiller utrolig liten rolle hvilken du velger.

Ok, men mener og hugse at man kan velge hvilken antenne som skal være RX (recive) og TX?

Men hvilken antenne sender da ut til f.eks en bærbar pc inne i huset? ikke den ute vel? da vil det jo bli dårlig singnal?

Lenke til kommentar
Du kan som regel velge om du vil bruke venstre, høyre eller automatisk diversitet.

Jeg vet ikke om den orginale firmwaren har disse valgene.

Jeg har ikke orgianle firmwaren. Har dd-wrt.

Men hvilken antenne blir brukt ut igjen til f.eks bærbar pc å slik ?

Lenke til kommentar
Gå inn i webinterface og sjekk at den står i auto antennevalg.

Da velger den antenner ved hjelp av diversitet.

ok å d vil si?

Men man bruker den antennen som står igjen på routeren til å sende ut til bærbar pc inne i huset da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...