tomsi42 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) I denne tråden kan du melde deg på utfordringen AprilFest 2008 eller se hvem som deltar. Meld deg på ved å fylle ut følgende felt: Bruker: ditt brukernavn Utfordring: Se Aprilfest tråden for detaljer Deltakernivå: se nedenfor Utstyr: kamera, objektiv osv som du trenger for å nå målet ditt. En repetisjon av deltagernivåene... Pingle Du er med på utfordringen, men du tar også andre bilder. Reservert Du tar kun bilder i fohold til utfordringen i de dagenene som du poster bilder, men kan reservere deg enkelte dager pga andre foto-oppdrag. Entusiast Du tar kun bilder i forhold til de klare rammer din personlige utfordring gir. Er du usikker, se de andre påmeldingene eller spør i AprilFest tråden. NB. Det skal ikke postes kommentarer i denne tråden. Utomsnakk i denne tråden vil bli rapportert, slik at moderator kan slette postene. Velbekomme, Tom Endringslogg: 19.02.08: Oppdatert beskrivelsen av Entusiast Endret 19. februar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Bruker: Gissan Utfordringer: - Kun bruke 300mm f/4L IS USM og 1D Mark II i løpet av hele min periode. Det innebærer at jeg ikke kan bruke et annet kamera, og aldri fjerne objektivet fra Mark'en. - Presentere minimum ett fugle- eller dyrebilde hver dag i løpet av hele min periode. (med forbehold om varierende kvalitet) - Maksimalt 2 bilder av samme art i løpet av hver uke. - Ingen beskjæring eller oppretting av skjev horisont. Deltakernivå: Entusiast. Utstyr: 1D Mark II, 300mm f/4L IS USM. Av egen interesse begynner jeg i morgen, 19. februar, og prøver ved beste evne å gjennomføre utfordringene kontinuerlig fram til 30. april. Endret 22. februar 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Ingen tvil om at jeg er med! Bruker: Anew Utfordringer: - Normalt befinner jeg meg i blenderprioritet, så jeg velger å plage utfordre meg selv ved å kjøre hele måneden i manuell. - I tillegg skal jeg i løpet av Aprilfesten publisere minst ett bilde tatt med hvert av objektivene mine. - Fortsetter "dagens låt-temaet" fra Oktoberfesten. Jeg skal poste ett bilde om dagen og alle bilder må kobles til en låt som finnes i min musikksamling. Deltakernivå: Entusiast Utstyr: Tja - det blir stort sett alt jeg har. Nikon D70 og D200 Tokina 12-24 Nikon 18-70 Sigma 70-300 APO Sigma 30/1.4 Nikon 50/1.8 Nikon AI 105/2.5 Det er ingen skam i en god blits eller to heller, så jeg satser på å bruke både Sigma EF-500 DG Super og Nikon SB-800. Endret 29. februar 2008 av Anew Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Fra Mr. Olsen Bruker: Mr. Olsen Utfordringer: -Ta ett makrobilde hver dag i hele April, med forbehold om avvik på Søndagene. -Bildet skal holde en viss kvalitet, ikke noe Canon-tull. -Jeg skal ta bildene håndholdt, og alle bildene skal være 1:2 eller nermere. -Jeg skal legge ut alle bildene siste dagen i måneden, om dagens status ikke endrer seg. -I tillegg til å ta et makrobilde hver dag, så skal jeg ta minst 4 vakre landskapsbilder iløpet av perioden. - Jeg skal overholde utfordringene jeg har satt meg. Deltakernivå: Pingle. Aner dere hvor mye bra himmellys det er om våren?! Utstyr: Tja - det blir stort sett alt jeg har. Kan ses i siggen min. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Bruker: Abraxa Utfordringer: - Kun film i hele perioden - Forskjellige kamera og objektiver Deltakernivå: Reservert Utstyr:Litt ymse, vi får se hva som fortsatt fungerer 1. April. * Får ikke lagt ut bilde hver dag, men går for å legge ut bildene maksimalt en uke etter at de ble tatt. Edit: Endret deltagernivå til reservert. Vil fremdeles forsøke å ta "fimbilder" hver dag i hele perioden. Endret 3. april 2008 av abraxa Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Bruker: tomsi42 Utfordring: Sort/hvit Deltagernivå: Reservert Utstyr: EOS 350D, 30D og 50E + alle objektivene mine + Samsung NV8 Denne månened skal være uten farger. Sort/hvitt skal løses på flere måter: Analog med sort/hvit film DSLR i JPEG/sort-hvit modus Kompakt-kamera i sort-hvit modus DSLR i RAW med sort-hvit i Photoshop Elements - teste ut forskjellige metoder Tilleggsutfordring: Vise Mr. Olsen at Canon er ikke noe tull edit: Min bildetråd finner dere her. Tom Endret 31. mars 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Bruker: k-ryeng Utfordringer: - Bildet er ferdig i kameraet: Absolutt ingen redigering i etterkant, unntatt nødvendig nedskalering og USM med radius 1.0 og amount 60%. Evt. sorthvitt-bilder bruker kameraets s/h-funksjon; ingen justering av jpg-innstillinger på kameraet i april (kameraet tweakes på forhånd). Deltagernivå: Pingle - tør ikke satse på noe mer i første omgang, får heller "oppgradere" etter hvert... Utstyr: Samsung GX-10 Jeg får disponere en i hvert fall en FA 35mm f/2 og forhåpentligvis en DA 40mm f/2.8 pancake i april. Dersom så blir tilfelle, vil jeg skyte med 35mm f/2 på oddetallsdager og 40mm f/2.8 på partallsdager, og gi en evaluering om hvilket jeg likte best i begynnelsen av mai. Dersom DA 40mm f/2.8 ikke kommer før april, blir det en ren 35mm-måned. Endret 28. mars 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Legger inn selv om jeg nettopp har solgt kamera. Skal snart kjøpe nytt, så jeg har veldig sannsynlig kamera til april Bruker: sn0dig Utfordring: Ingen cropping, ta minst ett HDR bilde Deltakernivå: Pingle Utstyr: D200, Sigma 30mm F1.4, Sigma 70-300mm APO Evt Nikon N65 + Sigma 28-80mm om jeg gidder å kjøpe film... Skal også kanskje få mørkeromutstyr, så det kan bli spennende Endret 28. mars 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Bruker: Arcoiris Utfordring: Ta minst 1 bilde ute og minst 1 bilde inne hver uke. Lese mer om Blenderåpning og andre tekniske ting. Prøve å bruke Manuell og Blenderprioritert mer på kamera. Deltakernivå: Reservert Utstyr: Canon EOS 350 D, Tamron Tele Macro 70-300mm, Canon Kit 18-55 mm og Velbon 60 D stativ. Endret 24. februar 2008 av arcoiris Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Bruker: Yackup Utfordring:Mennesker! Er det noe jeg ikke kan, så er det dette. (Tar forbehold om temaendring før/underveis i konkurransen.. Deltakernivå: Pingle. Jeg skylder på konfirmasjonsleir etc.. Utstyr:*fyller inn senere* Endret 26. mars 2008 av yackup Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Litt usikker, melder meg på med forbehold...mest fordi jeg trenger et "puff" i retning av foto-øving: Bruker: RandiA Utfordring: Nærmiljøet+våren i anmarsj+øve mer macro på spirer som dukker opp, bruke AV funksjonen og unngå P funksjonen, også kanskje prøve meg på noe RAW format som jeg ikke har øvd på. (Mulig jeg redigerer noe annet her, det er jo en måned til ) Deltagernivå: Pingle (av meget gammel årgang) Utstyr: EOS400D og to objektiver Tamron 17-50mm, og Canon macro 50mm (Tar gjerne imot forslag/tips til å redigere min "påmelding", og hjelp underveis, når/hvordan man skal lage seg egen tråd, hvor store bilder man bør legge inn etc)) RandiA Lenke til kommentar
solaas Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Bruker: Solaas Utfordring: Å ta et bilde om dagen, blir vanskelig pga tentamener og eksamener på skolen Deltagernivå: Pingle Utstyr: Canon Eos 400D og 70-200mm f/4 L Usm Endret 2. mars 2008 av solaas Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Bruker: EirikAnt Utfordring: - Ett bilde hver dag. - Kun manuell fokus - Bare svartthvitt bilder - Ingen beskjæring eller redigering, bortsett fra å konvertere til svartthvitt. Deltakernivå: Pingle. Utstyr: Canon EOS 40d og Sigma 17-70 2.8-4.5 DC. tar forbehold om endringer i nærmeste framtid:) Fant nettopp ut at jeg må ta en del andre bilder i april som ikke kan løses med svarthvitt:P Derfor skiftet jeg fra Entusiast til Pingle. Endret 31. mars 2008 av Eirikant Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Bruker: Eisvin Utfordring: - "fange" våren uansett vær - ingen GIMP (ps) utover evt s/h konvertering - minst 3 bilder i uka - kun M, A, eller S programmer - begrunne bruken for hvert enkelt bilde Deltagernivå: Vi starter med pingle, og så ser vi hva som skjer ... Utstyr:Nikon D40, AF-S 18-55 kit, AF-S 70-200 vr, SB-600 Endret 22. mars 2008 av EiSvIn Lenke til kommentar
kimare Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Bruker: kimare Utfordring: Minolta 100mm f/2.8 makro Deltakernivå: Reservert (dessverre) skal en tur til fjells i begynnelsen av april og da vil jeg antakeligvis snike med meg flere objektiver. Utstyr: Minolta 100mm makro, blits, Sony A700 Har aldri prøvd meg skikkelig på makro, nå er tiden overmoden. Minolta 100mm makro har til dels støvet ned, og det fortjener ikke dette objektivet. Ny innkjøpt stativ er også på plass. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Bruker: stoners Utfordring: Macro Deltakernivå: Pingle Utstyr: EOS 40D, Sigma 105 EX DG 1:1 Macro + mellomringer Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Bruker: Eirik_a Utfordring: "Fange lyset", uansett vær, kun med 50mm. Deltakernivå: Pingle (eksamen nærmer seg, det samme gjør div turer) Utstyr: Nikon D80 m/vertikalgrep, Nikkor 50mm f1.8, stativ Endret 28. mars 2008 av eirik_a Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Bruker: Pirja Utfordring: landskap, alt utenfor husets 4 vegger, og borte fra tett bebyggelse Deltakernivå: pingle, dessverre pga at jeg ikke har fast kamera Utstyr: I starten et Powershot G3. Senere et Canon 30D/40D med sigma 17-70mm Lenke til kommentar
Helolle Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Bruker: Helolle Utfordring: Kun manuell modus, Legge ut minst 6 bilder i uka, senest 5 dager etter opptak Deltakernivå: Reservert Utstyr: Nikon D80, Sigma 14mm, Sigma 20mm Neste uke er jo uke 14 så jeg syntes at det er passende å i hvert fall starte april med dette objektivet. Jeg tviler dog på at jeg holder ut en hel måned med kun 14mm så jeg lister et til også. Ellers er alle midler tillatt, ekstrem etterbehandling vil til tider bli benyttet Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Bruker: Onkel Ny og bedre utfordring: Kun bruke min kjære Dolly. Utstyr: Certo Dolly Super-sport med fast 75mm f/2.8 Schneider-Kreutznack Xenar linse. Deltakernivå: Pingle Endret 27. mars 2008 av Onkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå