Gå til innhold

AprilFest 2008 - Vi feirer at våren og lyset er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er det 47 påmeldte (og kun to tyvstarter ;) ) - dette vil bli morsomt.

 

Tom

Kommer kanskje ett bilde fra meg senere, om jeg ikke tar det imorgen, forbaska mye sol nå, http://www.lenshoods.co.uk/hoods/Canon-EF-50mm-f-1.8-II.php funker dette btw? eller er det tullball?

 

 

Det holder ikke med vanelig a4 ark, og forguds skyld, gjør som tomsi sa og ta sortark. Det ser jo helt latterligut med hvitt ark. Testa det selv:P

Lenke til kommentar
Hvordan tar man vare på exif infoen i bildet??

 

Jeg forstår ikke hva som menes med dette.. :)

Jeg regner med at du kjenner til at bildefiler inneholder en del informasjon (dato, lukkertid, blender ISO osv) som kalles EXIF informasjon.

 

Det ofte skjer, er at når man eksporterer bildet til web (i Photoshop) så strippes denne informasjonen vekk. Jeg vet ikke om dette også skjer med andre programmet.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du kjenner til at bildefiler inneholder en del informasjon (dato, lukkertid, blender ISO osv) som kalles EXIF informasjon.

 

Det ofte skjer, er at når man eksporterer bildet til web (i Photoshop) så strippes denne informasjonen vekk. Jeg vet ikke om dette også skjer med andre programmet.

 

Tom

 

Aha, takker for opplysningen ;)

Lenke til kommentar
Det ofte skjer, er at når man eksporterer bildet til web (i Photoshop) så strippes denne informasjonen vekk. Jeg vet ikke om dette også skjer med andre programmet.

Det kan jo også unngås ved å velge "Image Size" under "Adjustments" og justere ned bildestørrelsen der.

Lenke til kommentar
Det ofte skjer, er at når man eksporterer bildet til web (i Photoshop) så strippes denne informasjonen vekk. Jeg vet ikke om dette også skjer med andre programmet.

Det kan jo også unngås ved å velge "Image Size" under "Adjustments" og justere ned bildestørrelsen der.

Det er klart en mulighet - men da er det veldig viktig å velge Save As istedet for Save.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...