Gå til innhold

Hvor lang tid før jeg får bot?


Babyloner

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

jeg kjørte inn på en motorvei og måtte da akselerer før jeg blinket meg inn..

Senere fikk jeg vite at det var en fotoboks like ved, og jeg er veldig usikker på om jeg klarte å holde meg under fartsgrensa på 60 km/t... det var veldig fint vær denne dagen, så la ikke merke til noe blitz elr noe

 

Så, derfor lurte jeg på om noen visste sånn ca hvor lang tid det vil ta før jeg får vite om jeg kjørte for fort elr ikke :p

 

håper på raske svar..

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vet når du blir tatt i fotoboks. Det BLINKER!

 

ReVolvolution:

Alle fotobokser skal blinke. Dette er ikke nødvendig hvis bare for at bilde skal bli lyst nok, men også for å gi en "varsel" til andre trafikanter om at "her er jeg, og jeg er ladet så ikke prøv deg"

Mange fotobokser i Norge som rett og slett ikke funker. Har kjørt gjennom en selv dessuten:

En kamerat av meg + 2 andre kjørte langt over fartsgrensa ved hver fotoboks helt fra moss til kristiansand uten skilter for en tid tilbake. INGEN blinka...

 

Sto i fedrelandvennen også!!

Lenke til kommentar

Om boksen bruker infrarød blitz vil du jo heller ikke se blinket.

 

Og hvorfor skulle det være smart å signalisere hvilke bokser som er aktive, og hvilke som ikke er? Bedre å la alle tro at alle er aktive, vel? Grunnen til at det roteres er vel også det at de analoge boksene faktisk ikke inneholder et kamera til enhver tid, da kameraet flyttes rundt.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Om boksen bruker infrarød blitz vil du jo heller ikke se blinket.

 

Og hvorfor skulle det være smart å signalisere hvilke bokser som er aktive, og hvilke som ikke er? Bedre å la alle tro at alle er aktive, vel? Grunnen til at det roteres er vel også det at de analoge boksene faktisk ikke inneholder et kamera til enhver tid, da kameraet flyttes rundt.

en av de nye boksene som ikke ble videre godt mottatt av datatilsynet?

som skulle brukes til gjennomsnittsmåling... som det vel ikke ble noe av...

 

for å ikke snakke om at hvis du hadde kjørt forbi en slik boks så hadde det vært i test fasen og du hadde ikke fått bot uansett.

 

og nei det er ikke garantert du merker blinket. har blitt tatt to ganger i boks. en gang så trodde jeg det var solen som reflekterte av et vindu som var litt på siden av boksen(passet med solens posisjon når jeg kjørte der). Andre gangen så jeg det helt klart da hadde jeg sola rett i mot, men skal sies jeg fokuserte litt på boksen da :p

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Om boksen bruker infrarød blitz vil du jo heller ikke se blinket.

Slike bokser skal ha en lampe som blinker kraftig, for å "opplyse" om at man har kjørt for fort og blitt tatt bilde av.

 

Jaha? Sier ikke jeg er uenig, eller nekter for at det er sant, men har du noen kilder? Klarte ikke finne noe vettugt på Google selv.

Lenke til kommentar
Om boksen bruker infrarød blitz vil du jo heller ikke se blinket.

Slike bokser skal ha en lampe som blinker kraftig, for å "opplyse" om at man har kjørt for fort og blitt tatt bilde av.

 

Jaha? Sier ikke jeg er uenig, eller nekter for at det er sant, men har du noen kilder? Klarte ikke finne noe vettugt på Google selv.

søk på på: fotoboks datatilsynet i google... da finner du fort ut at slike bokser brukes ikke i norge til regulære målinger. infrarødtlys (i denne sammenheng) kan du ikke se og er kun blitt brukt i prøveforsøkene med gjennomsnittsmåling. de blinker så kraftig fordi datatilsynet mente man har rett på å vite at man blir tatt.

Lenke til kommentar
Om boksen bruker infrarød blitz vil du jo heller ikke se blinket.

Slike bokser skal ha en lampe som blinker kraftig, for å "opplyse" om at man har kjørt for fort og blitt tatt bilde av.

Så vi som ikke merket noe blink burde aldri vedtatt boten :D En ordentlig solfylt dag det skjedde, men jeg tittet riktig nok ikke inn i boksen, så det er/var nok årsaken. Men likevel surt å bli tatt i en boks en har passert et hundretalls ganger :(

Lenke til kommentar
Om boksen bruker infrarød blitz vil du jo heller ikke se blinket.

Slike bokser skal ha en lampe som blinker kraftig, for å "opplyse" om at man har kjørt for fort og blitt tatt bilde av.

Så vi som ikke merket noe blink burde aldri vedtatt boten :D En ordentlig solfylt dag det skjedde, men jeg tittet riktig nok ikke inn i boksen, så det er/var nok årsaken. Men likevel surt å bli tatt i en boks en har passert et hundretalls ganger :(

du burde aldri vedtatt et forenklet forelegg uten å se beviset for at du har gjort noe galt.

 

bot får du bare vis du blir dømt vis jeg husker riktig

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Spør her jeg. Kjørte riksvei 7 mot Oslo her om dagen. Rett etter der hvor veien deler seg og den ene går videre mot Oslo og den andre videre mot (krøderen?) og Drammen kommer det noen bakker. Både oppover og nedover med god og oversiktlig vei. Er det noen som vet om det står en fotoboks på toppen her? Jeg kjørte om natten, og så plutselig et rødt blink. Vet at jeg var godt over grensa som er på 80.

 

Jeg har aldri blitt tatt før, så jeg vet ikke hvordan dette blinket skal være ...

Lenke til kommentar

Når du har kommet til det krysset, har du jo kjørt langs Krøderen en god stund, rett fram går til Hønefoss og til høyre går via Vikersund og Hokksund til Drammen.

 

Regner med at du kjørte rett fram (og mot Hønefoss). Gule sider sier i alle fall at det er en fotoboks på denne strekningen, nesten tre og en halv mil etter Noresund.

http://www.gulesider.no/kart/map.c?mapItem...3Ba_10000329295

Lenke til kommentar
Spør her jeg. Kjørte riksvei 7 mot Oslo her om dagen. Rett etter der hvor veien deler seg og den ene går videre mot Oslo og den andre videre mot (krøderen?) og Drammen kommer det noen bakker. Både oppover og nedover med god og oversiktlig vei. Er det noen som vet om det står en fotoboks på toppen her? Jeg kjørte om natten, og så plutselig et rødt blink. Vet at jeg var godt over grensa som er på 80.

 

Jeg har aldri blitt tatt før, så jeg vet ikke hvordan dette blinket skal være ...

Ble akkurat tatt selv egentlig, derfor jeg leser om dette nå. Ja, tenker meg at du ble tatt der. Du ser et rødt flash og du blir små irritert :p Har lest en del om dette nå.

 

 

Hvis fører av kjøretøyet som blir knipset i en fotoboks ikke er eier av kjøretøyet, blir boten sendt til registrert eier iht Autosys, hvis den i det hele tatt blir sendt.

Hvis identifisering av sjåføren er vanskelig og/ eller umulig: Eiere av privatregisrerte kjøretøy plikter IKKE å opplyse hvem det var som kjørte, i hvert fall IKKE hvis en sier det var et medlem av nærmeste famile. Da skal saken i utgangspunktet henlegges. Iht norsk lov er nemlig IKKE pliktig å vitne mot/ angi medlemmer av nærmeste famile.

 

 

Noen som kan bekrefte om dette gjelder ennå? Moderator kan redigere dette bort hvis de ikke syns det passer inn på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...