Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Død PC x2 (rart problem)

Anbefalte innlegg

I midten av forrige uke forsøkte jeg å reboote PC-en etter at den kjørte noe ustabilt. Den gikk ikke på igjen, kun viftene startet, ikke bilde på skjerm. Jeg koblet så av alle diskene og kort utenom skjermkort, testet med begge RAM-brikkene hver for seg, uten at noe ble bedre. Jeg gikk så ut ifra at CPU-en eller muligens PSU-en hadde røket (PSU-en var 7 år feks) og bestilte nye PC-deler da jeg kunne trengt en liten oppgradering uansett.

Jeg hadde nå nytt CPU+hovedkort, skjermkort, RAM og PSU i tillegg til en lånt HD (jeg planla å installere Windows på denne for å få backet up det jeg trengte på den gamle systempartisjonen min, før jeg la inn Windows på min egen disk). Installasjonen gikk greit helt til jeg koblet til min gamle IDE-disk (jeg hadde en IDE-disk på 80GB og en SATA-disk på 250GB) for å overføre data til SATA-disken. Jeg fikk overført det jeg skulle, men da jeg rebootet for å formatere og installere Windows på nytt ville ikke maskinen på, tilsynelatende samme symptomer som før.

Det virker altså som om det er noe feil med en av/begge mine gamle disker, men jeg aner ikke hva det kan være. Noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm jeg har akuratt sammen problem, kjøpte nye pc deler over de siste ukene, skjermkort, minne, hovedkort, osv, alt gikk helt smertefritt, slo på pcen, viftene kjørte, dvdbrennern funka, men svartskjerm var det, så tenkte jeg å prøve et gammelt skjermkort, fortsatt svart skjerm, så satte jeg det gamle skjermkortet, cpuen, og gammelt minne i den gamle pcen min, svart skjerm:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...