Gå til innhold

Nikon D90 i butikken før mai ?

Anbefalte innlegg

Hva med et nytt kamera Nikon D90. Nå er det på tide at Nikon får en oppdatering mellom den nye D60 (som kommer snart) og D300. Pentax har kommet med K20D og Canon har 40D, noe som jeg ser på som de reelle konkurrentene til Nikon D80 (som er på vei ut). Når man skal kjøpe nytt kamera er det flere behov som skal dekkes. Det kan være ferdig innstilte programmer og mulighet for full manuell kontroll (vi er flere som skal bruke kamera, D 300 ble for avansert). Den fysiske størrelsen er også viktig, min bedre halvdel har mindre hender og likte derfor 40D og D80 bedre enn D300. Så gleder meg til Nikon kommer med mitt nye kamera D90.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med et nytt kamera Nikon D90. Nå er det på tide at Nikon får en oppdatering mellom den nye D60 (som kommer snart) og D300. Pentax har kommet med K20D og Canon har 40D, noe som jeg ser på som de reelle konkurrentene til Nikon D80 (som er på vei ut). Når man skal kjøpe nytt kamera er det flere behov som skal dekkes. Det kan være ferdig innstilte programmer og mulighet for full manuell kontroll (vi er flere som skal bruke kamera, D 300 ble for avansert). Den fysiske størrelsen er også viktig, min bedre halvdel har mindre hender og likte derfor 40D og D80 bedre enn D300. Så gleder meg til Nikon kommer med mitt nye kamera D90.

Ikke glem A700.

Sammenlignet med K20D i popphoto sier man dette:

Sony Alpha 700 ($1,350, body only) Images from the 12.2MP Sony A700 have slightly less resolution and detail than those from the Pentax K20D, but the image quality of JPEGs from the Sony is better at all ISOs due to higher color accuracy and, at high ISOs, lower noise. The Sony has a larger and higher-resolution 3-inch LCD, plus slightly superior sensor-shift image stabilization. The K20D appears to have a few more gaskets for greater resistance to water and dust, though the Sony's magnesium-alloy casing and aluminum-alloy chassis are built to last. The K20D's live preview mode might sway macro shooters towards it; the A700's faster, more sensitive AF system will definitely appeal to sports and action photographers.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...