Gå til innhold

Trenger en Quad-SLI PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ne sik monster-maskin så hadde jeg nok satset på å ihvertfall vustom-velge delene, om ikke å montere det selv.

 

Komplett og andre store databutikker monsterer jo og instalerer maskinen for deg for et luite gebyr.

 

De eenste som kan selge ferdigmekkede quad-SLI maskiner må være Alienware,o g evt. Dell, men kjøper du en ferdigbygget sik maskin som ender du GARANTEEERT opp med å betale langt mer enn du burde. utra-high-end maskiner som er ferdigbygde, ala Alienware er alltid utrolig dyre i forhold til hva hardwaren faktisk koster.

 

-Stigma

 

Siden Nvidia's SLI teknologi ikkje støtter mere enn tre kort isammen, så tviler eg på at du finner noen ferdigbygd PC med det.

 

Tviler på at du klarer å bygge en sjølv også :tease:

 

Visst kan du ha quad-SLI. Quad-SLI eksisterte lenge før tri-SLI ble støttet. google litt på quad-sli du...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Trenger en 'merke'-pc, dvs Fujitsu-Siemens, Dell (egentlig alt utenom HP) PC med støtte for Quad-SLI (eller ihvertfall minst 3 PCI-express x16 slotter.) Man må vel da velge en PC med 4 stk?

 

Noen som vet om det finnes slike ferdigbygde, eller må jeg bygge de selv?

Har du et pristak du ikke kan overstige? Hvis ja, hvor høyt kan du gå?

Lenke til kommentar

Hehe, pristak og pristak. Skal ha ganske mange slike pc'r i utgangspunktet.

Altså, jeg trenger ikke å ha 4 skjermkort i PC-en, det er nok med 1 skjermkort. Men det må være plass til å sette inn 4 stk (eller minst 3) skjermkort.

F.eks dette hovedkortet ser jo ut til å støtte 4 pci-express x16 kort?

https://prisguiden.no/product.php?productId=75909

 

Ingen ferdigbygde pc'r som har dette?

(Grunnen til at jeg vil ha de ferdigbygd er support/on-site, pluss at jeg vil slippe å bygge 10+ PC'r, ihvertfall fra scratch)

Lenke til kommentar
Det har ihvertfall 4 stk PCI-express 16-sport.

Bare glem det med SLI, trodde det het sånn når de hadde 4 spor. Trenger ikke støtte SLI, kun 4 enkeltstående skjermkort.

 

Faen kan du ikke bygge en som har quad sli? Hadde vel vært en drømmemaskin for mange her.

Trenger du 4 enkeltstående råe skjermkort? Kan jo enda kjøpe skjermkort med pci støtte, kan du si noe om hva du skal med ti slike maskiner?

Lenke til kommentar
Visst kan du ha quad-SLI. Quad-SLI eksisterte lenge før tri-SLI ble støttet. google litt på quad-sli du...

 

-Stigma

 

Bah, dumma seg ut igjen :blush: :!:

 

Forøvrig støtter eg konklusjonen din 100%, Alienware koster langt over det dobbelte av det delene koster i innkjøp.

 

Men nå ser det jo ikkje ut som om trådstarter skal ha SLI likevel, men hovedkort med plass til 4 skjermkort, uten at det har noe med SLI å gjøre. Tipper det er snakk om PCer som skal kobles opp til og vise (samme?) bilde på en haug med skjermer samtidig.

 

Og da vil jo ett hvilket som helst hovedkort med mange PCI-e slotter gjøre nytten enten det har SLI støtte eller ikkje.

 

Men så vidt eg veit så er det mer hensiktsmessige løsninger til slikt enn bare å stappe masse skjermkort inn i en PC. Blandt annet Matrox har vel en løsning der de kan kjøre en masse skjermer på ett kort?

 

Dersom trådstarter nå kunne forklare nøyaktig kva PCen skal brukes til så tror eg han kan få gode svar etterhvert ;)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Men nå ser det jo ikkje ut som om trådstarter skal ha SLI likevel, men hovedkort med plass til 4 skjermkort, uten at det har noe med SLI å gjøre. Tipper det er snakk om PCer som skal kobles opp til og vise (samme?) bilde på en haug med skjermer samtidig.

 

Det stemmer ganske bra det. De skal ha rundt 10 skjermer, men ikke samme innehold på hver skjerm. Det er derfor jeg sliter litt med PCI-bussen, fordi den rett og slett blir for treg til dette. (Kjører det nå).

 

Og da vil jo ett hvilket som helst hovedkort med mange PCI-e slotter gjøre nytten enten det har SLI støtte eller ikkje.

 

Jepp, har forstått at den ikke trenger SLI-støtte nå. Men mange pci-e slotter :)

 

Men så vidt eg veit så er det mer hensiktsmessige løsninger til slikt enn bare å stappe masse skjermkort inn i en PC. Blandt annet Matrox har vel en løsning der de kan kjøre en masse skjermer på ett kort?

 

Matrox har noen kort som støtter opptil 4 skjermer pr kort. Fungerer glimrende, men finnes bare i pci-e 16 og pci. De har forsåvidt skjermkort også som støtter opptil 16 skjermer, men kun via s-video såvidt jeg har forstått.

 

Dersom trådstarter nå kunne forklare nøyaktig kva PCen skal brukes til så tror eg han kan få gode svar etterhvert ;)

 

Litt bedre forklart nå? Dessuten skulle gjerne PC-en vært en merkes PC, som jeg har forklart tidligere..

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Dessuten skulle gjerne PC-en vært en merkes PC, som jeg har forklart tidligere..

 

Problemet her på forumet (hvis man kan kalle det for et problem) er at det er få brukere her på forumet som kjører rene "merke" pc´er.. Iverfall blant entusiastene, hardcore gamere og overklokkere. Merkepc´er gir rett og slett for liten ytelse i forhold til prisen :) Men regner med at det er garantien du tenker på og at det er derfor du vil ha "merke" pc´er?

 

edit: Men hvis du får feks. komplett til å bygge en pc til deg har du jo samme garantinen som feks. en HP eller DELL..

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Hva med det der "InfoCare 5 Dagers Service" tingen til komplett.no? Du bor kanskje litt utenom allfarvei?

 

Du kan i hvertfall få et AMD-system med 790FX-hovedkort fra komplett.no. Da får du 4 stk PCI-Ex16-porter, samt at man skal kunne kjøre Crossfire med fire kort (Quadfire) om ikke så altfor lenge. Downside er selvfølgelig at du får Athlon 64 X2 eller Phenom prosessor som ikke er helt på høyde med Intels Core2Duo/Quad.

Lenke til kommentar

Quad-fire eller Quad-SLI? Med tanke på at de tradisjonelt har holdt seg til nVidias grafikkort tipper jeg det er Quad-SLI det er snakk om og da er det 2 x 8900GX2 det blir. Og det er 4 GPUer på 2 PCI-Ex16-porter og dermed ikke helt det trådstarter er ute etter. Og skulle det være Quad-fire det er snakk om så tipper jeg det blir 2 x 3870X2, med andre ord også 4 GPU på 2 PCI-Ex16-spor der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...