Herr Brun Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article467743.ece Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Det som er dumt er at butikker helst vil ha folk med erfaring, er ihvertfall slikt jeg har opplevd i det siste og når 50 stykker vil ha en jobb på ICA så kan de være litt kresne. Jeg syns ikke det er lett å få jobb når en ikke har noen jobberfaring. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg har ikke snøring om hvilken lønn de tilbyr, men jeg prøver å komme med noen eksempler: Sjåfør for Dolly Dimples eller posten? Support i Telenor/Netcom/ whatever? Stuer (de som tar bagasje inn i fly) eller servicemedarbeider (de som sjekker inn bagasje og pasasjerer) på flyplass? Nattevakt i resepsjon / bensinstasjon? Evt ta noen kurs og kom deg ut i oljen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Evt ta noen kurs og kom deg ut i oljen. Disse kursene er både dyre, og er generelt lite verdt når alt kommer til alt. Svært få blir faktisk tatt inn direkte i fra slike vidunderkurs. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg har ikke snøring om hvilken lønn de tilbyr, men jeg prøver å komme med noen eksempler: Sjåfør for Dolly Dimples eller posten? Support i Telenor/Netcom/ whatever? Stuer (de som tar bagasje inn i fly) eller servicemedarbeider (de som sjekker inn bagasje og pasasjerer) på flyplass? Nattevakt i resepsjon / bensinstasjon? Evt ta noen kurs og kom deg ut i oljen. Flotte forslag. Har jobbet nattevakt, vekter. Knakk litt på det sosiale og døgnrytmen, så måtte bare slutte. Men var fine lønninger der altså. Når jeg først tok litt vakter. Har ikke sjekket ut med flyplass-arbeid. Kan være en mulighet det altså. Skal sjekke litt ut. Post-kjører, tjener ikke de på hvor mye de rekker å levere ut? Hørt at folk tjener alot med penger på sånt. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Vanlig sjåfør for posten norge tipper jeg har timebetalt. Flyplassarbeid er helt greit betalt, i tillegg til at det kan være interessant, en kjekk erfaring og noe som vekker oppsikt på en CV. Så for din del kan du sikkert jobbe på bowlinghall også, men det er hektisk arbeid, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Posten norge har timebetalt ja. Lønna avhenger av størelsen på det du kjører, er min erfaring. Kjenner et par som kjører vanlig post-rute med liten bil, å har jobba der over et år nå, å de får 118 kr timen, mens jeg som nylig er ansatt får 150 kr timen, fordi jeg kjører større bil. Nye reglene i posten er slik at likt arbeid krever lik lønn, dvs at om du har kjørt der i 30 år, så skal ikke du ha bedre betalt enn en som akkurat har begynt der, så lenge dere gjør samma jobben. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Et alternativ er å melde seg til manpower/adecco eller likn. Greit betalt, og man får ikke de samme arbeidsoppgavene dag ut og dag inn. Kan være en fordel å disponere bil hvis du vurderer dette. Men som sagt, å ta et pauseår for å jobbe er egentlig dyrt, for lønnen man får som ufaglært arbeidskraft i den alderen er veldig mye lavere enn lønnen som utdannet (Stort sett i alle fall). Det mest økonomisk fornuftige er derfor å komme seg rett igang med studier, hvis du skal studere videre. Men for all del, er du helt blank kan det være et alternativ. Bruk da faktisk litt av tiden på å sette deg inn i hva du faktisk interesserer deg for, les om ulike studier etc. slik at du ikke står på andre siden av friåret like blank som i år. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har du vurdert å avtjene verneplikten istedenfor? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Verneplikten er da over 6000 kr i lommepenger hver måned. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Et alternativ er å melde seg til manpower/adecco eller likn. Greit betalt, og man får ikke de samme arbeidsoppgavene dag ut og dag inn. Kan være en fordel å disponere bil hvis du vurderer dette. Men som sagt, å ta et pauseår for å jobbe er egentlig dyrt, for lønnen man får som ufaglært arbeidskraft i den alderen er veldig mye lavere enn lønnen som utdannet (Stort sett i alle fall). Det mest økonomisk fornuftige er derfor å komme seg rett igang med studier, hvis du skal studere videre. Men for all del, er du helt blank kan det være et alternativ. Bruk da faktisk litt av tiden på å sette deg inn i hva du faktisk interesserer deg for, les om ulike studier etc. slik at du ikke står på andre siden av friåret like blank som i år. Vet, ganske "bortkasta" år dersom man har en plan på utdanning. Men jeg er helt blank, totalt. Har vært hos veileder, og skal til en ny i denne måneden. Får å få litt starthjelp. Stresser meg litt det her, men er sikker på det blir noe jeg kan være fornøyd med til slutt. Til saken, melde seg inn i manpover ol. som du sier. Kamerat gjorde det og trivdes. Jobbet rundt i barnehager og på lagre og diverse. Og fikk faktisk ok betalt. Så det er klart, det er en mulighet det. gonjimann: ikke tjenestedyktig:/ Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Verneplikten er da over 6000 kr i lommepenger hver måned. er vel ikke helt riktig det vel...er 130 kr dagen, som gir omtrent akkurat 4.000 kr i månden, avhengig av hvor mange dager det er Lenke til kommentar
Warz Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg jobber lørdagsvikar som postbud, tjener minimum 130 kroner timen, men har ofte ligget på ca 150 kr. De som jobber i hverdager tjener minimum 115 kr tror jeg. Personlig tror jeg denne jobben er mye bedre enn å sitte i kassa på rimi, men det er jo forskjellig fra person til person. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Verneplikten er da over 6000 kr i lommepenger hver måned. er vel ikke helt riktig det vel...er 130 kr dagen, som gir omtrent akkurat 4.000 kr i månden, avhengig av hvor mange dager det er Pluss 25'000 i dimmepenger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå