black_sheep Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Hepp, Sliter med å finne ut av hvordan utdanning jeg skal velge. Derfor går det mot et jobbeår. Er det noen jobber der ute som er "godt" betalt uten noen form for utdanning annet enn v.g.s. Med godt betalt så mener jeg litt mer en 115-130 kr. timen. Ikke helt sikker på hva dere sier om det jeg? Er det en godt timeslønn i et jobbeår? Tenker på jobber litt annet en kasse jobb i en matbutikk og jobber i den retningen. Kanskje noe litt anderledes, eller kanskje ikke. Noen som har forslag og tips? Takk Endret 18. februar 2008 av black_sheep Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du kan vaske for vaskefirma ala ISS for omtrent 130,- timen. Rett fra vgs ligger det nok ikke andre jobber enn "kassejobb i matbutikk og jobber i den retningen" og venter på deg Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Du kan vaske for vaskefirma ala ISS for omtrent 130,- timen. Rett fra vgs ligger det nok ikke andre jobber enn "kassejobb i matbutikk og jobber i den retningen" og venter på deg Hehe, det var en ting;) Mener du det altså? Kun "standarjobber" som det? Endret 18. februar 2008 av black_sheep Lenke til kommentar
turbz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Du kan vaske for vaskefirma ala ISS for omtrent 130,- timen. Rett fra vgs ligger det nok ikke andre jobber enn "kassejobb i matbutikk og jobber i den retningen" og venter på deg Hehe, det var en ting;) Mener du det altså? Kun "standarjobber" som det? Selvfølgelig, hva forventet du egentlig? Jobber som er bra betalt krever som regel noe av han som utfører jobben. Jobben blir bra betalt pga ikke alle kan gjøre den. Hadde det fantes jobber som var mer interessante enn kassedame, og i tillegg var bra betalt kan jeg love deg det hadde vært så mange søkere at en uerfaren 18/19åring aldri ville kommet gjennom nåløyet uansett. Det eneste jeg kan tenke meg som du tjener gode penger på, og i tillegg er "interessant" er ulovlig. Grr.... jeg må si jeg nesten blir provosert over slike innlegg som ditt black_sheep. Viser bare at dagens ungdom er meget bortskjemt. Da jeg var 16-18 sloss vi nærmest om jobber. Ikke bare pga vi trengte det, men at det var nærmest en nødvendighet for å få jobb siden. Endret 18. februar 2008 av turbz Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kompisen min jobber for et firma som selger strøm/bredbånd/tv-pakker... han tjener 25k FASTLØNN/mnd + provisjon(som nå ser ut til å ligge på 10k denne mnd og som nok vil stige.. :S han har ikke noe anna utdanning enn vgs(som i praksis ikke har en dritt å si ;P) Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 er spørs fra firma til firmada.. noen tar imot uerfaren folk og trener de opp, andre krever erfaren folk for de har ikke tid/penger til å lære opp... selv er jeg ikke en fighter for å skaffe jobber.. derfor holder jeg meg på studiet og forvevnter en lettere sak med å søke på jobber.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Om du kjenner noen som kjenner noen, kan du få ganske greie jobber, men det kan ikke vi på forumet hjelpe deg med. Stort sett alle interessante jobber krever høyere utdanning. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Vil tro du kan få deg jobb hos et anleggsgartnerfirma. Vet hvertfall at firmaet jeg jobber for tar inn en del folk. Som sommerhjelp får en ca 130 kr i timen, og vil ikke tro hjelpearbeider er noe lavere. Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvis du er ivrig og motivert av penger så tror jeg at telefonselger er tingen for deg Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ro ned turbz. Kunne godt fyrti igang diskusjon med deg om dette her, men dropper det. Lurte bare ganske enkelt på om det var noen slike jobber litt utenom det vanlige. Men tydligvis så var det ikke så mye av det. Uansett, thanks for svar folks Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Lagerarbeider? Vet om 2 kamerater som hadde 135 kroner timen, kunne jobbe ekstra lenge på fredagene om di ville (og få overtidsbetalt) og om de ville ha mer penger kunne de også komme på lørdagen og jobbe en 5-6 timer til, med overtid.. Med 10-11 overtidstimer i uka så kommer du langt med en slik lønn, og det finnes mange lager-arbeidsplasser.. -Det er kanskje ikke der du møter mest utfordrding, men godt betalt og mulighet for fleksibel overtid.. Noen plasser kan det bli vanskeligere med å få fri når du skal, hvis det er noen som har store ordre som SKAL være ferdig før helga f.eks. kan det bli ekstra.. EDIT: Men de likte jobben veldig godt.. Endret 22. februar 2008 av Daniel-G Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 vist du har truckfører bevis eller mulighet til å ta det så kan du komme på noen relativt greie jobber. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Begynn å kjør lastebil. Jeg har over 150 kr timen for å gjøre det, og det uten noe fagbrev. Er bare 19 år. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 BECMST: Du må vel gjerne ta førerkortet, og det er rimelig dyrt, er det ikke? Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 BECMST: Du må vel gjerne ta førerkortet, og det er rimelig dyrt, er det ikke? Det må du hvis du ikke har det. Koster vel rundt 25.000 kr litt avhengig av hvor god du er til å kjøre fra før, men med 30 kr mer i timen enn du ellers ville hatt, og du jobber i et helt år, så vil det vel lønne seg. Om du jobber 6 dager i veka, betaler 20 % skatt, så vil det ta ca 5 månder før du har tjent inn sertfikatet bare med det du tjener ekstra på å kjøre lastebil. og de neste 7 måndene, sitter du igjen med de ekstra 30 kronene rett i lomma. Og sett fra en annen side, så er lastebil-sertfikatet noe du beholder resten av livet, er er snarere en innvistering, enn en utgift. Og jobb er du garrantert, da man mangler ca 4.000 lastebil-sjåfører her i landet i dag. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg ville ha skaffet meg truckførerbevis, og prøvd å finne en lagerjobb, gjerne kvelds/nattskift. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Tar du lappen, kan du feks bli sjåførbud i Aftenposten(om de trenger). Da kjan du tjene masse, men du må stå på. Har vært noen artikkler i DN for en stund siden om de som tjente mest. De hadde oppi mot 1 mill. Men da jobber du mye. Da jeg drev med dette for 8-10 år siden tjente jeg nok mer enn jeg noen gang kommer til å gjøre, men syntes det ble for slitsomt til å holde på med i lengden, men i en periode er det supert. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Opp i mot 1 mill. som sjåførbud høres særdeles tvilsomt ut. Forresten, mange butikkjobber er mye mer spennende en du tror. Det finnes faktisk flere butikker i denne verden enn kun matbutikker. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Opp i mot 1 mill. som sjåførbud høres særdeles tvilsomt ut. Forresten, mange butikkjobber er mye mer spennende en du tror. Det finnes faktisk flere butikker i denne verden enn kun matbutikker. Jeg la nok på litt , mener han var oppført med 880.000, så rundet det opp til 1 mill. Bør nok være mulig å spore artikkelen i DN arkivet. En butikk jobb som selger noe man interesserer seg for kan nok være svært spennende. Er nok masse spennende jobber rundt, en må bare prøve seg frem litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå