Gå til innhold

Jobbeår, en jobb med grei lønn. Finnes det?

Anbefalte innlegg

Hepp,

Sliter med å finne ut av hvordan utdanning jeg skal velge. Derfor går det mot et jobbeår. Er det noen jobber der ute som er "godt" betalt uten noen form for utdanning annet enn v.g.s. Med godt betalt så mener jeg litt mer en 115-130 kr. timen. Ikke helt sikker på hva dere sier om det jeg? Er det en godt timeslønn i et jobbeår?

Tenker på jobber litt annet en kasse jobb i en matbutikk og jobber i den retningen.

Kanskje noe litt anderledes, eller kanskje ikke.

Noen som har forslag og tips?

Takk :D

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vaske for vaskefirma ala ISS for omtrent 130,- timen. Rett fra vgs ligger det nok ikke andre jobber enn "kassejobb i matbutikk og jobber i den retningen" og venter på deg :)

Hehe, det var en ting;)

Mener du det altså? Kun "standarjobber" som det?

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Du kan vaske for vaskefirma ala ISS for omtrent 130,- timen. Rett fra vgs ligger det nok ikke andre jobber enn "kassejobb i matbutikk og jobber i den retningen" og venter på deg :)

Hehe, det var en ting;)

Mener du det altså? Kun "standarjobber" som det?

Selvfølgelig, hva forventet du egentlig? Jobber som er bra betalt krever som regel noe av han som utfører jobben. Jobben blir bra betalt pga ikke alle kan gjøre den. Hadde det fantes jobber som var mer interessante enn kassedame, og i tillegg var bra betalt kan jeg love deg det hadde vært så mange søkere at en uerfaren 18/19åring aldri ville kommet gjennom nåløyet uansett.

Det eneste jeg kan tenke meg som du tjener gode penger på, og i tillegg er "interessant" er ulovlig.

Grr.... jeg må si jeg nesten blir provosert over slike innlegg som ditt black_sheep. Viser bare at dagens ungdom er meget bortskjemt. Da jeg var 16-18 sloss vi nærmest om jobber. Ikke bare pga vi trengte det, men at det var nærmest en nødvendighet for å få jobb siden.

Endret av turbz
Lenke til kommentar

Kompisen min jobber for et firma som selger strøm/bredbånd/tv-pakker... han tjener 25k FASTLØNN/mnd + provisjon(som nå ser ut til å ligge på 10k denne mnd og som nok vil stige.. :S

han har ikke noe anna utdanning enn vgs(som i praksis ikke har en dritt å si ;P)

Lenke til kommentar

er spørs fra firma til firmada.. noen tar imot uerfaren folk og trener de opp, andre krever erfaren folk for de har ikke tid/penger til å lære opp...

selv er jeg ikke en fighter for å skaffe jobber.. derfor holder jeg meg på studiet og forvevnter en lettere sak med å søke på jobber..

Lenke til kommentar

Lagerarbeider?

Vet om 2 kamerater som hadde 135 kroner timen, kunne jobbe ekstra lenge på fredagene om di ville (og få overtidsbetalt) og om de ville ha mer penger kunne de også komme på lørdagen og jobbe en 5-6 timer til, med overtid..

Med 10-11 overtidstimer i uka så kommer du langt med en slik lønn, og det finnes mange lager-arbeidsplasser.. -Det er kanskje ikke der du møter mest utfordrding, men godt betalt og mulighet for fleksibel overtid..

Noen plasser kan det bli vanskeligere med å få fri når du skal, hvis det er noen som har store ordre som SKAL være ferdig før helga f.eks. kan det bli ekstra..

EDIT: Men de likte jobben veldig godt..

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
BECMST: Du må vel gjerne ta førerkortet, og det er rimelig dyrt, er det ikke?

Det må du hvis du ikke har det. Koster vel rundt 25.000 kr litt avhengig av hvor god du er til å kjøre fra før, men med 30 kr mer i timen enn du ellers ville hatt, og du jobber i et helt år, så vil det vel lønne seg. Om du jobber 6 dager i veka, betaler 20 % skatt, så vil det ta ca 5 månder før du har tjent inn sertfikatet bare med det du tjener ekstra på å kjøre lastebil. og de neste 7 måndene, sitter du igjen med de ekstra 30 kronene rett i lomma. Og sett fra en annen side, så er lastebil-sertfikatet noe du beholder resten av livet, er er snarere en innvistering, enn en utgift. Og jobb er du garrantert, da man mangler ca 4.000 lastebil-sjåfører her i landet i dag.

Lenke til kommentar

Tar du lappen, kan du feks bli sjåførbud i Aftenposten(om de trenger). Da kjan du tjene masse, men du må stå på. Har vært noen artikkler i DN for en stund siden om de som tjente mest. De hadde oppi mot 1 mill. Men da jobber du mye.

Da jeg drev med dette for 8-10 år siden tjente jeg nok mer enn jeg noen gang kommer til å gjøre, men syntes det ble for slitsomt til å holde på med i lengden, men i en periode er det supert.

Lenke til kommentar
Opp i mot 1 mill. som sjåførbud høres særdeles tvilsomt ut.

Forresten, mange butikkjobber er mye mer spennende en du tror. Det finnes faktisk flere butikker i denne verden enn kun matbutikker.

Jeg la nok på litt , mener han var oppført med 880.000, så rundet det opp til 1 mill. Bør nok være mulig å spore artikkelen i DN arkivet.

En butikk jobb som selger noe man interesserer seg for kan nok være svært spennende. Er nok masse spennende jobber rundt, en må bare prøve seg frem litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...