Gå til innhold

Nynorsk-tråden - Alt du vil vite om nynorsk, men ikkje tør spørje om

Underpants

Anbefalte innlegg

"Unge, gamle, kvinner, menn og menneske

Eg foreslår ei endring her: "Unge og gamle, kvinner og menn" held i lange baner.

...Bård Vegar Solhjell uttalte seg tidlegare denne veka at det ikkje er krise i norsk skule.

...uttalde tidlegare/tidligare denne veka...

Gjer statsministeren og regjeringa eit dårleg arbeid, eller er det ikkje deira oppgåve?"

Er det mogleg/mulig å gjere/gjøre denne setninga noko klårare/klarare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nynorsk har ødelagt meg. No klare eg verken å skrive skikkeli bokmål elle nynorsk. Berre fordi me skal kunne skrive begge målene, og viss me får et brev så e me plikti til å svare på samme mål. Gjelder det ikkje andre vegen òg? De kommer ingen vei med dette tullet, og viss de først skal velge et felles mål, vel det er vel ikkje tvil om at nynorsk burde bli sparket på døren ut. For å si det sånn, ka hørres best ut?

Lenke til kommentar
Nynorsk har øydelagt meg. No klarer eg verken å skrive skikkeleg bokmål eller nynorsk. Berre fordi me skal kunne skrive begge målane, og viss me får eit brev så er me pliktig til å svare på same mål. Gjelder det ikkje andre vegen òg? Dei kjem ingen veg med dette tullet, og viss dei først skal velje eit felles mål, er det er vel ikkje tvil om at nynorsk burde bli sparket på døra ut. For å si det sånn, kva høyrast best ut?

Først, velkomen! :)

Kan du ikkje berre halde deg til eit skriftspråk, då? Det kan då ikkje vere at du må skrive nynorsk så mye?

Kva høyrast best ut av kva? Nynorsk og bokmål?

Endret av Underpants
Lenke til kommentar

Kva som høyrast (eller ser) best ut, er vel opp til kvar og ein. Eg likar begge deler godt.

Om me skal ha det i skulen eller ikkje er kanskje litt vanskeleg òg. På vestlandet, til dømes, skriv dei mykje nynorsk, og eg veit ikkje korleis det vil vere for dei viss me berre fjernar det ifrå skulen. Eg har nesten ikkje hatt noko nynorsk på skulen, og tykkje det fungerer fint utan det her i kvart fall.

Lenke til kommentar

Det er ikke problem å velge seg et skriftspråk, men når skolene skal tvinge på oss både nynorsk og bokmål tror eg de fleste blir irritert. En stor del av den norsken vi lærer på den videregående skolen er ubrukelig. Engelsk derimot er essensielt innen mange felt. Det er ikke norsk.

Eg sier ikke at vi skal kutte ut norsk fra grunnskolen elns. Men eg sier at det hadde vert mye bedre hvis norsk hadde vert et valgfag på den videregående skolen.

Lenke til kommentar
"Unge, gamle, kvinner, menn og menneske

Eg foreslår ei endring her: "Unge og gamle, kvinner og menn" held i lange baner.

...Bård Vegar Solhjell uttalte seg tidlegare denne veka at det ikkje er krise i norsk skule.

...uttalde tidlegare/tidligare denne veka...

Gjer statsministeren og regjeringa eit dårleg arbeid, eller er det ikkje deira oppgåve?"

Er det mogleg/mulig å gjere/gjøre denne setninga noko klårare/klarare?

Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Når du er ferdi med grunnskolen kan du såpass godt norsk at du ikke trenger å kunne særlig mer. Engelsk derimot er det mange som sliter med. Selv om en kan lese og skrive det sliter en del med å snakke engelsk. Dette syns eg skolen burde fokusere mer på, i hvertfall mer enn språket norsk. Men norsk historie derimot, det er en helt annen sak. Det er jo viktig

Endret av chubbycheese
Lenke til kommentar
Når du er ferdi med grunnskolen kan du såpas godt norsk at du ikke trenger å kunne særlig mer. Engelsk derimot er det mange som sliter med. Selv om en kan lese og skrive det sliter en del med å snakke engelsk. Dette syns eg skolen burde fokusere mer på, i hvertfall mer enn språket norsk. Men norsk historie derimot, det er en helt annen sak. Det er jo viktig

Du er altsaa ikkje ferdig med grunnskulen?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Eg er interessert i nynorsk, men er ikkje så god til å skriva det, men eg prøver:

Er det lov å bruka I-målet på nynorsk i dag? Til dømes:

Ei visa - visa - visor - visona/visone

Ei skål - skåli - skåler - skålene

Eit hus - huset - hus - husi

Eit hjarta - hjartat - hjarto - hjarto

Og er det lov å skriva "hev" i staden for "har"?

Underpants: Det er lov å bruka "den" på nynorsk, til dømes:

Den lille guten, den tredje brystvorta osv. Men "den" brukast ikkje i setningar som "Eg hadde ei skål, men eg mista ho(ikkje den) i golvet." "Den" er jo berre ho- og hankjønnsvarianten av "det".

Endret av marcusss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...