kjetil02 Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 "Unge, gamle, kvinner, menn og menneske Eg foreslår ei endring her: "Unge og gamle, kvinner og menn" held i lange baner. ...Bård Vegar Solhjell uttalte seg tidlegare denne veka at det ikkje er krise i norsk skule. ...uttalde tidlegare/tidligare denne veka... Gjer statsministeren og regjeringa eit dårleg arbeid, eller er det ikkje deira oppgåve?" Er det mogleg/mulig å gjere/gjøre denne setninga noko klårare/klarare? Lenke til kommentar
chubbycheese Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 Nynorsk har ødelagt meg. No klare eg verken å skrive skikkeli bokmål elle nynorsk. Berre fordi me skal kunne skrive begge målene, og viss me får et brev så e me plikti til å svare på samme mål. Gjelder det ikkje andre vegen òg? De kommer ingen vei med dette tullet, og viss de først skal velge et felles mål, vel det er vel ikkje tvil om at nynorsk burde bli sparket på døren ut. For å si det sånn, ka hørres best ut? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Nynorsk har øydelagt meg. No klarer eg verken å skrive skikkeleg bokmål eller nynorsk. Berre fordi me skal kunne skrive begge målane, og viss me får eit brev så er me pliktig til å svare på same mål. Gjelder det ikkje andre vegen òg? Dei kjem ingen veg med dette tullet, og viss dei først skal velje eit felles mål, er det er vel ikkje tvil om at nynorsk burde bli sparket på døra ut. For å si det sånn, kva høyrast best ut? Først, velkomen! Kan du ikkje berre halde deg til eit skriftspråk, då? Det kan då ikkje vere at du må skrive nynorsk så mye? Kva høyrast best ut av kva? Nynorsk og bokmål? Endret 9. mars 2008 av Underpants Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Bokmål høres best ut. EDIT: syns jeg Hvorfor er Nynorsk obligatorisk i norske skoler? Det er bare et totalt pengesløseri Endret 9. mars 2008 av Ashol Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 Kva som høyrast (eller ser) best ut, er vel opp til kvar og ein. Eg likar begge deler godt. Om me skal ha det i skulen eller ikkje er kanskje litt vanskeleg òg. På vestlandet, til dømes, skriv dei mykje nynorsk, og eg veit ikkje korleis det vil vere for dei viss me berre fjernar det ifrå skulen. Eg har nesten ikkje hatt noko nynorsk på skulen, og tykkje det fungerer fint utan det her i kvart fall. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 Å få undervising i bokmål dersom ein har nynorsk som hovudmål er ganske vekkasta, sidan vi vert mata med det i store dosar gjennom media. Det er bokmålsfolk som verkeleg treng sidemålsundervisinga! Her er mitt store idol: http://uk.youtube.com/watch?v=ttsOWMxh_-o&...feature=related Som de ser har austlendingane store problem med å forstå han. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 Skjønner ikke hvordan i svarte folk kan ha problemer med å forstå det der. Ante ikke at pappa (ja, faktisk) "snakka" nynorsk før mor sa det for noen månder sia.(bor ikke sammen med far, men har god kontakt) Lenke til kommentar
chubbycheese Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 Det er ikke problem å velge seg et skriftspråk, men når skolene skal tvinge på oss både nynorsk og bokmål tror eg de fleste blir irritert. En stor del av den norsken vi lærer på den videregående skolen er ubrukelig. Engelsk derimot er essensielt innen mange felt. Det er ikke norsk. Eg sier ikke at vi skal kutte ut norsk fra grunnskolen elns. Men eg sier at det hadde vert mye bedre hvis norsk hadde vert et valgfag på den videregående skolen. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 "Unge, gamle, kvinner, menn og menneske Eg foreslår ei endring her: "Unge og gamle, kvinner og menn" held i lange baner. ...Bård Vegar Solhjell uttalte seg tidlegare denne veka at det ikkje er krise i norsk skule. ...uttalde tidlegare/tidligare denne veka... Gjer statsministeren og regjeringa eit dårleg arbeid, eller er det ikkje deira oppgåve?" Er det mogleg/mulig å gjere/gjøre denne setninga noko klårare/klarare? Takk for tipset. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 Men eg sier at det hadde vert mye bedre hvis norsk hadde vert et valgfag på den videregående skolen. Hvordan skal man lære seg å skrive norsk hvis det kun var et valgfag på vgs? Skal hele landet bare gå over til engelsk? Nei, det hadde nok ikke vært mye bedre. Lenke til kommentar
chubbycheese Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Når du er ferdi med grunnskolen kan du såpass godt norsk at du ikke trenger å kunne særlig mer. Engelsk derimot er det mange som sliter med. Selv om en kan lese og skrive det sliter en del med å snakke engelsk. Dette syns eg skolen burde fokusere mer på, i hvertfall mer enn språket norsk. Men norsk historie derimot, det er en helt annen sak. Det er jo viktig Endret 10. mars 2008 av chubbycheese Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Når du ser korleis mange som er ferdig med grunnskulen skrivar her på forumet, skjønner du at de ikkje kan det såpass godt at de kan velje det vekk på vidaregåande. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Når du er ferdi med grunnskolen kan du såpas godt norsk at du ikke trenger å kunne særlig mer. Engelsk derimot er det mange som sliter med. Selv om en kan lese og skrive det sliter en del med å snakke engelsk. Dette syns eg skolen burde fokusere mer på, i hvertfall mer enn språket norsk. Men norsk historie derimot, det er en helt annen sak. Det er jo viktig Du er altsaa ikkje ferdig med grunnskulen? Lenke til kommentar
chubbycheese Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 beklager slurvefeilen Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Kan ein aldri bruke «den» på nynorsk? Nokre gonger er ein jo nøydd til å bruke det. Til dømes: Eg er i familie med Maximillian von Frankfurt den tredje. Eg presterte å klippe av den tredje brystvorta mi. Endret 19. mars 2009 av Underpants Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Eg er interessert i nynorsk, men er ikkje så god til å skriva det, men eg prøver: Er det lov å bruka I-målet på nynorsk i dag? Til dømes: Ei visa - visa - visor - visona/visone Ei skål - skåli - skåler - skålene Eit hus - huset - hus - husi Eit hjarta - hjartat - hjarto - hjarto Og er det lov å skriva "hev" i staden for "har"? Underpants: Det er lov å bruka "den" på nynorsk, til dømes: Den lille guten, den tredje brystvorta osv. Men "den" brukast ikkje i setningar som "Eg hadde ei skål, men eg mista ho(ikkje den) i golvet." "Den" er jo berre ho- og hankjønnsvarianten av "det". Endret 19. mars 2009 av marcusss Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 I-mål er lov. Det vert mellom anna brukt i Sognamål. Du kan ikkje skrive "hev" i staden for "har", noko som er litt rart i grunn. På Sunnmøre seier dei jo "he" i staden for "har". Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Takk, marcusss, det hadde høyrast heilt rart ut viss ein ikkje kunne bruke «den». Eg slit mykje med å finne erstatningar for verb som byrjar med be-. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Fant ei løysning. Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Har lesi ein del Høgnorsk i det siste, og brukar sjølv bokmål, så eg er ikkje heilt sikker på kva som er lov å skriva og ikkje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå