Gå til innhold

Spill blir ikke OL-gren likevel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du tilfører ikke tråden en dritt. Det eneste du har vist i hele tråden er at du ganske desperat prøver å gi inn at e-sport ikke er en OL-gren, at en konkurranseform og en kunstart kan sammenlignes, hvor feite og usosiale alle gode e-sports utøverne er, osv. Orker ikke ramse opp alt engang.

 

Dessuten setter du absolutt alt så utrolig på spissen. Det viser vel kanskje at du mangler litt innsikt i hva du snakker om?

 

Så du er altså uenig, og mener tvspill er en OL gren? Vel, det viser seg at det skal avholdes en konkurranse samtidig som OL. That's it. Da er det altså direkte feil når tråden heter "spill blir en OL-gren". Men jeg må si ditt bidrag i tråden er av høyt nivå ;)

Lenke til kommentar

På den ene siden passer det at spill blir OL-gren, det er jo tross alt Olympiske leker vi snakker om her. :p

På den andre handler OL om fysiske prestasjoner på et helt annet nivå enn en gjennomsnittelig "cybet-atlet" innehar, så dette blir for idiotisk. Det er et tegn på hvor vi som samfunn er på vei når lite fysisk aktivet blir hyllet på denne måten.

Lenke til kommentar

Dataspill som OL-gren!?! hehe noe av det mer dumme jeg har lest i det siste. Mye moro å lese her da!

Dataspill hører ikke hjemme i OL, like lite som sjakk. Ser at mange av dere trur sjakk er en OL-gren, noe det ikke er!

 

Dere som er for, mener dere Dataspill bør være en gren i Sommer- eller Vinter-lekene?

 

-K

Lenke til kommentar
På den ene siden passer det at spill blir OL-gren, det er jo tross alt Olympiske leker vi snakker om her. :p

På den andre handler OL om fysiske prestasjoner på et helt annet nivå enn en gjennomsnittelig "cybet-atlet" innehar, så dette blir for idiotisk. Det er et tegn på hvor vi som samfunn er på vei når lite fysisk aktivet blir hyllet på denne måten.

 

Hvis du hadde fulgt med i scenen så hadde du visst at de ypperste cyberatletene er i særdeles god fysisk form og er meget oppegående sosialt. De fleste av de profilerte cyberatletene praktiserer intill flere fysiske idretter utenom. Blir ikke gode inntekter av å sponse en 150kg tykk cyber-dude som kommer på intervju med glasscola i den ene hånden og pølse og brød i den andre, raper og sier "i have the skills".

 

Om du er i tvil så ligger det en del videosnutter ute som viser at cyberatletene driver med fysisk sport. Alt fra profilerte FPS-spillere til guildmastere i WoW.

 

Det er sikkert store mørketall som viser det motsatte hos hvermansen som spiller og det er nettop derfor det er så viktig å få mye mer fokus på esport. Vise at fordommene ikke stemmer med realitetene. Dette er faktisk ikke random folk som har blitt god i spill over natten på flaks. Dog behøver det ikke nødvendigvis bli OL-gren, det går jo an å lage egne store cybermesterskap utover de som allerede eksisterer i dag.

 

De sanne cyberatletene hadde vært gode forbilder så de "late" cyberfolkene kunne sett at det ikke er tykke huleboere det er snakk om.

Lenke til kommentar

Tordenflesk mener OL handler om fysiske prestasjoner på et nivå over "cyber-atleter". MrNilsen kontrer med at "cyber-atleter" er i form og ikke dasser rundt med ei pølse i brød i neven.

Jeg påpeker at det er et stykke fra å være i form til å være olympisk atlet.

Følg med i diskusjonen, så slipper man å måtte forklare deg hver minste detalj.

Lenke til kommentar
Dog er det forskjell på å være litt i form, og å være en olympisk atlet.

 

Det fleste profilerte cyberatleter driver med fysisk idrett på høyt nivå. Det er ikke snakk om å være litt i form. Har en i utgangspunktet god koordinasjon kan dette benyttes i fysisk idrett og. Det henger sammen.

 

Videospill har vært tilgjengelig i mer enn 40 år nå, på tide å åpne øynene. Det er 2008 nå, tiden går og idealer forandrer seg. Esport er dessuten mye mer underholdende enn annen sport.

Lenke til kommentar
Hmmm... nå blir jo egentlig spill bare arrangert ved siden av som en slags demonstarsjon e.l. Men at det kommer i OL tror jeg blir for drøyt. Er mange andre sporter som godt kunne vært med istedet. Poenget med fysisk styrke etc, går jo ut med sjakk, så der har noen et argument.

 

Hovedproblemet hadde blitt vilke spill som hadde blitt representert. Det er ganske vidt, derfor vil jeg anta at det ikke blir noe av da spillarangementet hadde blitt større enn resten av OL.

Lenke til kommentar
Det fleste profilerte cyberatleter driver med fysisk idrett på høyt nivå.

 

Jeg har nå aldri hørt om denne fatality personen noengang før, og jeg har da sett på litt sport på tv (når jeg ikke spiller selv). Fra snooker til 10-kamp. Selv om jeg helst ser motorsport naturligvis. Så jeg er redd jeg må dra utsagnet ditt litt i tvil.

 

edit:

Esport er dessuten mye mer underholdende enn annen sport.

Alt, og jeg gjentar alt er mindre underholdende enn motorsport. Kanskje med unntak av sex; men da skal den være god :p

Endret av freke
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å fortelle i det vide hvor mye bedre dine preferanser til sport er enn andre? Det er mange som er interessert i E-Sport, meg selv inkludert, så det er et marked for det.

 

Jeg vil ikke si at jeg jeg støtter utsagnet med at "de fleste" cyber athletes på høyt nivå driver med fysisk idrett. Dette finnes det ingen bevis for på noen måte, og logikken sier hvertfall det motsatte til meg.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å fortelle i det vide hvor mye bedre dine preferanser til sport er enn andre?

 

Snakker du til meg eller mrNilsen? Jeg går ut fra at du mener dette utsagnet:

Esport er dessuten mye mer underholdende enn annen sport.

 

edit:

Tøft,blir litt gøy med offisielle kvaliker til OL da!

Gleder meg!

Det blir avholdt en konkurranse samtidig med OL, det blir ikke en OL gren. Så det beste er nok å moderere forventningene.

Arrangementet skal hete Digital Games.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...