Gå til innhold

Spill blir ikke OL-gren likevel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som snakker om tradsisjon osv. hvorfor skal da kvinner få delta? De var forbudte i OL i begynnelsen, delvis grunnen til at mennene sprang nakne.

 

Vi trenger progresjon, framgang, det er dette som driver verden og gjør at vi ikke løper rundt med klubber lengre!

 

Kjempe bra at E-sport blir anerkjent selv i KONSERVATIVE kretser, selv om en del av våre egne faktisk ikke gjør det. Anerkjenner du ikke e-sport som OL gren anerkjenner du det vel strengt tatt ikke som sport heller da alle sportsgrener (stort sett) er inlemmet i OL til og med brettspill!

Lenke til kommentar
Freke: Det er provoserende at du uttaler deg slik du gjør når det er tydelig at du mangler vesentlig kunnskap om emnet. Ikke vet du vilke platformer det spilles på, ikke vet du hva som spilles, ikke vet du hvem personer er. Det har skjedd en god del mellom "Bubble Bobble" Tv-Spill (Video-game)/Arcade fra 1986 til 2008. Begrepet TV-spill er forresten pensjonert for en årrekke siden. I dag heter det konsoll. Jeg er ingen Fatal1ty-fan, men jeg synes det er smålig av deg å snakke slik om Jonathan Wendel når du ikke vet hvem det er en gang.

Kanskje du heller bør slå opp ordet "fatal" i en engelsk-norsk ordbok isteden. Det er snakløst å kalle ham "fat al" når han faktisk er i god fysisk form. Han trener mye fysisk sport for å opprettholde en god mental helse.

 

Grunnen til at jeg gir fullstendig beng i "hvem er hvem i tvspilltoppen" er vel at jeg mangler den nesegrus beundringen enkelte andre har. Og tvspill er nå engang det jeg kaller det. Å bli "hardcore" spiller forteller jo ikke mer om en person enn at han mangler et sosialt liv og sitter inne og spiller. Se på gutta i Taiwan som sulter ihjel foran tastaturet på internettcafeer. Trist som faen, som Ari ville sagt. Men de er helt sikkert i verdnestoppen i World of Warcraft, eller hva de nå spiller. Ynkelig! Men vi har alle våre idoler...

Lenke til kommentar
Å bli "hardcore" spiller forteller jo ikke mer om en person enn at han mangler et sosialt liv og sitter inne og spiller.

Å bli "hardcore" skiskyter forteller jo ikke mer om en person enn at han manger et sosialt liv og går rundt i skogen.

 

Stereotypar og fordommer er artig. :)

Lenke til kommentar

Delvis et poeng. Selv om jeg tror det er mer livlig i idrettslagene rundt om, enn det er på gutterommene...

Men kanskje vi burde få gitar som OL gren også? Det kreves mer for å bli verdens beste gitarist enn verdens beste tvspiller. Og man kan ikke si annet enn at gitar er ganske publikumsvennlig også. Et feiende flott forslag, synes jeg. Begge har like mye med OL å gjøre :)

Endret av freke
Lenke til kommentar

No sitt ikkje nødvendigvis eliten heime på gutterommet og trenar. Du må og hugse på at mange spel er typiske lag-spel. I tillegg har vi jo arrangement som TG.

 

Det kan vere at du har gjort ei grundig analyse av kva som krev mest av gitarspeling og tvspeling og dermed kan seie kva som er mest utfordrande. Eg har ikkje gjort dette, men i utgangspunktet vil eg tru det tvspel har fleire element i tillegg til koordinasjonen som er nødvendig for å meistre gitaren. Men kva veit no eg. Ein ting som talar i mot forslaget ditt er at det å spele gitar ikkje nødvendigvis har det same konkurranseelementet som tildømes Quake.

Lenke til kommentar

Så ting som rytme og musikalitet er unødvendig? Det kreves kun koordinasjon? Vel...

Man har jo spill som Guitar Hero som viser hvor konkurransepreget gitarspill kan være da. Mange synes jo det er rasende festlig. Både å spille og se på. Og skal man bli verdens beste kan man kanskje kreve litt showmanship også. Se på Angus Young, og fortell meg at han i tillegg til koordinasjon ikke har kondisjon ;)

Endret av freke
Lenke til kommentar

Ignoranse hele veien med andre ord:(

 

Retro-konsollspilling er i prinsippet usosialt men egentlig var det sosialt for ikke alle hadde konsoller og da måtte man besøke hverandre for å spille/låne spill osv. Arcade-eraen var sosial da man var ute og traff mange venner nede på arcadehallen. Online-gaming er sosialt, man blir kjent med mange personer man aldri villa ka kommet i kontakt med. Man møter likesinnede, tviler på en møter mange likesinnede om en ikke er gamer og bare går random ut i samfunnet for å være sosial, regner med man føler seg helt bortkommen isteden. Mange spiller fra nettcafé som du sier, det er da inderlig sosialt. I dag benyttes det voice-kommunikasjon. Du blir derfor godt kjent med de du spiller med, du hører hvilket humør de er i, om de har en bra dag. Jeg kan ikke snakke for alle andre, men de jeg spiller med treffes jevnlig for grillturer, uteliv, fiske, osv.

De aller fleste som spiller har vanlige liv mellom 00:00 og 18:00.

 

Når det gjelder WoW så tar du feil. Det er faktisk de som er i toppen som spiller minst. Det tar strengt tatt bare 7-9 timer å beseire sluttspillet og det blir kun resatt hver natt til onsdag og det er ganske mye mer enn bare 9 timer i en hel uke. Bare man har vett til å logge ut når det ikke er noe som skjer så tar det ikke stort av tid å være helt i toppen med unntak av 1-2 uker etter det kommer nytt materiale da dette da krever litt tid og innsats å mestre. Det er de som er dårligst i WoW som bruker lengst tid. Om de så spiller non stop hele uken, kommer de ikke i mål. Å komme langt i WoW krever sosiale ferdigheter for du er avhengig av et lag på 25 + reserver som kommer sammen og får jobben gjort de timene det krever. Mangler man sosiale ferdigheter kommer man ingen sted i WoW. En trenger ikke være online 24/7 og aldri se dagslyss for å komme til topps. Men det er mange i bunnivå i WoW som roter bort 10-20 timer hver bidige dag på å komme ingensteds, dette er mer på en eneste dag enn det krever for å komme helt i toppen på en uke. Derfor er det sunt at esport kommer i media slik at random-spillere kan se at de proffe ikke spiller 24/7 og at de har liv utenfor spillet.

 

Ikke noe personlig, men du skjønner ikke helt hva esport er.

Du velger å se sort/hvitt på de som spiller og ekstremtilfeller velger du å se på som gjennomsnittet. De som er suksessfulle i spill er stort sett suksessfulle ellers i livet og. Jeg er klar over at det er enkelte som sklir ut i depresjon og bruker spill og fantasi til å glemme den virkelige verden, dette har ingen ting med spilling på høyt nivå eller gaming generelt å gjøre. Disse tilfellene er stort sett middelmådige i spillene de spiller og spiller dag og natt uten mål og mening. De som spiller profesjonelt blir flydd ut til turneringer av sponsorene, overnatter på hotell i fremmede byer, er med på pressekonferanser, stiller opp til intervju. Disse personene er sosiale og vellykkede. Det er også viktig for de som spiller å ha sunne forbilder. Det er bra for samfunnet at det kommer frem i lyset at de som er toppnivåspillere er oppegående, vellykkede mennesker slik at en kan få bort myten om at de som spiller er tykke mennesker som aldri gjør noesomhelst annet og at de verken har sett dagslys eller andre mennesker siden 1990.

 

Du må gjerne hate gaming for min del, men hat det for hva det er og ikke for hva du tror det er. Uvitenhet og fordommer er ikke bra noe som helst sted i samfunnet.

 

Selvfølgelig er det tilfeller der folk tar skade av å spille men det er ikke eksplistt pga spill men fordi at personen har problemer i utgangspunktet som samfunnet ikke fanger opp eller bistår med. Slik er det med alt i samfunnet, alle gjenstander og fenomener kan brukes både til glede og harme enten det gjelder, alkohol, penger, kniver, skytevåpen, videospill, pengespill, mat, klær osv.

 

Hvis en person er god i spill, hvorfor skal han ikke da hevde seg innenfor dette fremfor å vare helt middelmådig og bare gli inn i massen.

 

De fleste som misliker spill misliker spill nettop fordi de ikke selv mestrer spill. Defor legger de det for hat.

 

Jeg misliker fotball feks, allikevel må jeg akseptere at det er ganske mange andre som liker den sporten og velger derfor å ha et objektivt syn.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Du må gjerne hate gaming for min del, men hat det for hva det er og ikke for hva du tror det er.

 

Hate tvspill? Jeg spiller da i ny og ne selv. Det jeg ikke synes noe om er om det skulle blitt en OL gren. Noe det ikke blir, så jeg er i og for seg happy med det. Jeg ser som sagt gitar og tvspill som likeverdige kandidater til OL deltakelse. At man avholder egne mesterskap for spill er ikke noe jeg er i mot.

Lenke til kommentar
Du må gjerne hate gaming for min del, men hat det for hva det er og ikke for hva du tror det er.

 

Hate tvspill? Jeg spiller da i ny og ne selv. Det jeg ikke synes noe om er om det skulle blitt en OL gren. Noe det ikke blir, så jeg er i og for seg happy med det. Jeg ser som sagt gitar og tvspill som likeverdige kandidater til OL deltakelse. At man avholder egne mesterskap for spill er ikke noe jeg er i mot.

 

Gitar= kunstart. De fleste spill=konkuranse. Vesentlig forskjell der lille venn ;)

Lenke til kommentar
Du må gjerne hate gaming for min del, men hat det for hva det er og ikke for hva du tror det er.

 

Hate tvspill? Jeg spiller da i ny og ne selv. Det jeg ikke synes noe om er om det skulle blitt en OL gren. Noe det ikke blir, så jeg er i og for seg happy med det. Jeg ser som sagt gitar og tvspill som likeverdige kandidater til OL deltakelse. At man avholder egne mesterskap for spill er ikke noe jeg er i mot.

 

Ok, virket som du var negativ til spill. Alt jeg har skrevet er rundt tema og ikke om deg som person, bare så det er klart. Jeg her helt likegyldig til om spill blir OL-gren men kanskje det kunne ha positive ringvirkninger om det ble slik at mytene rundt spilling forsvant.

Jeg er veldig for satsning på esport selv om det ikke nødvendigvis er med i OL.

Lenke til kommentar
Så ting som rytme og musikalitet er unødvendig? Det kreves kun koordinasjon? Vel...

Man har jo spill som Guitar Hero som viser hvor konkurransepreget gitarspill kan være da.

Som sagt har ikkje eg gjennomført nokon grundig analyse av problemet. Kva som skal til for å vere ein god gitarist vil truleg vere avhengig av korleis ein måler kva ein god gitarist er.

 

TVspel kan, som eg sa, vere konkurranseprega. Men normalt har eg ikkje inntrykk av at gitarspeling er lagt opp til det same.

Lenke til kommentar
Som sagt har ikkje eg gjennomført nokon grundig analyse av problemet. Kva som skal til for å vere ein god gitarist vil truleg vere avhengig av korleis ein måler kva ein god gitarist er.

 

TVspel kan, som eg sa, vere konkurranseprega. Men normalt har eg ikkje inntrykk av at gitarspeling er lagt opp til det same.

 

Ikke ulikt tvspill altså. En kan være en racer (pun intended) i F-1 spill og suge baller i CS. Der vil det også skille på hvordan man måler en god spiller.

 

Man kan jo legge opp til en Guitar Hero preget konkurranse i gitar og. Eventuellt i tilleg undergrupper. Rytme eller solo. Man har jo sprint eller lange løp i langrenn. Ikke alle er like gode i begge.

 

Ok, virket som du var negativ til spill. Alt jeg har skrevet er rundt tema og ikke om deg som person, bare så det er klart. Jeg her helt likegyldig til om spill blir OL-gren men kanskje det kunne ha positive ringvirkninger om det ble slik at mytene rundt spilling forsvant.

Jeg er veldig for satsning på esport selv om det ikke nødvendigvis er med i OL

 

Jeg ser ikke noen grunn til at jeg skulle tatt det personlig. Som jeg har skrevet før, så må man for all del avholde konkurranser i spill. Det har jeg absolutt ikke noe i mot. Men at det skulle passe inn som en gren i OL (selv om det heter de olympiske leker) er en annen sak.

Lenke til kommentar

freke: Visse forskjeller vil det vere avhengig av kva det blir konkurrert i. Det endrer ikkje det faktum at eg ikkje bastant vil seie at det eine er vanskelegare enn det andre (her gitar vanskelegare enn tvspel).

 

Du kan sikkert konstruere ein konkurranse ut av gitarspeling, men dette er ikkje det eg normalt tenkjer på formålet med å spele gitar. Som ein sa litt lenger oppe: Gitar=kunstart, spel=konkurranse. Men du får lage ein tråd, skrive eit brev, eller noko sånt og kjempe for at gitar skal kome inn som ein OL-grein, viss det er det du ønskjer.

 

Amored: http://www.olympic.org/uk/sports/recognized/index_uk.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...