Gå til innhold

Spill blir ikke OL-gren likevel


Anbefalte innlegg

Fatal1ty (vet du ikke hvem han er bør du ikke lese denne diskusjonen og ha noe å si)

 

Noe sier meg at denne Fat Al ikke kommer til å bli like kjent som Ole Einar Bjørndalen. Regner det nesten som sikkert at Bjørndalen gruser ham i langrennsporet også ;)

 

Jeg tror nok det er flere folk på verdensbasis som vet hvem fatal1ty er enn Ole Einar Bjørndalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en jævlig dårlig kommentar. Tipper(uten å vite noe sikkert) at Fatality er like kjent som bjørndalen. stort sett bare folk i europa som ser på langrenn, mens esport er globalt.

Regner det som nesten sikkert at Fatality gruser ham i datastolen også ;)

 

Det som er litt artig er at jeg selv også hadde slått Bjørndalen i tvspill :)

Jaja, jeg kommer neppe til å se på OL i tvspill uansett, så jeg og Fat Al blir nok ikke videre kjent.

Lenke til kommentar

Virkelig på tide spill ble en OL gren spør du meg. :)

Er det ingen av dere som har sett hvor stort Star craft er i Korea? Der er det ikke vanlig sport lengre, det er blitt mer en nasjonalsport. Med managere, trenere, landslag, drakter og TV-kanaler som sender Star craft kamper hele døgnet. Jeg har aldri likt "vanlig" sport, der for eksempel en gjeng mannfolk springer etter en ball på ei gigantisk gressmark. Hva er morro med det? Det er bare meningsløs gogo frem og tilbake. Mens i E-sport er det lagt opp til ting skal skje hele tiden, mer hardpakket underholdning for den som spiller og den som ser på.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Jeg synes det er kult at spilling blir mer akseptert som sport og blir mer anerkjent, men jeg er ikke på at OL er det stedet det bør dukke opp i. Det er ikke spesielt sunt med slike turneringer, da noen kan vare i døgn. Dette skiller gamingsporten fra andre sporter (tror ikke at racing er en OL-gren). Jeg tror egentlig at de første stegene heller burde være å få gaming på tv og liknende steder.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Freke, Freke, Freke... Fatal1ty er veldig kjent i hele verden og han tjente veldig gode penger på å spill pc spill samt å lage gaming produkter. Bare så det er sagt så tror jeg også han ville grust de fleste av oss i både skyte spill og mer fysisk krevende saker som tennis og lignende ;)

 

Og dere som mener at sjakk, bueskyting osv skal ut.. skjerp dere! Dette er faktisk veldig krevende sporter (sikkert mer krevende enn gaming =o) Bare fordi dere ikke liker sporten betyr ikke det at andre ikke liker den. Kan garantere at mange folk ser på curling på tv (vet i alle fall om tre stk)

Lenke til kommentar

Jeg mener at E-sport ikke har noe og gjøre på de olympiske leker, det har forøverig heller ikke bilsport, eller sjakk..

 

jeg forbinder Sport med konkuranse, samma om det er snakk om og skyte maling, løpe fort, trykke på en pedal, eller klikke med en mus. Er du utøver på høyt nivå i en gren så øver du mye.

 

La de olympiske leker være hva det har verdt (fysisk krevende prestasjoner), så kan E-Sport være hva det er, og bil-sport være hva det er...

 

Å ta med paintball på et ridestevne blir bare dumt...

Lenke til kommentar
Freke, Freke, Freke... Fatal1ty er veldig kjent i hele verden og han tjente veldig gode penger på å spill pc spill samt å lage gaming produkter. Bare så det er sagt så tror jeg også han ville grust de fleste av oss i både skyte spill og mer fysisk krevende saker som tennis og lignende ;)

 

Han skal da sikkert få kalle seg OL mester i Bubble Bobble eller hva han nå spiller for noe. Jeg venter heller i spenning på om vi får OL i paradis hopping. Det er en sport det og.

Lenke til kommentar
Freke, Freke, Freke... Fatal1ty er veldig kjent i hele verden og han tjente veldig gode penger på å spill pc spill samt å lage gaming produkter. Bare så det er sagt så tror jeg også han ville grust de fleste av oss i både skyte spill og mer fysisk krevende saker som tennis og lignende ;)

 

Han skal da sikkert få kalle seg OL mester i Bubble Bobble eller hva han nå spiller for noe. Jeg venter heller i spenning på om vi får OL i paradis hopping. Det er en sport det og.

Det der er ikke akkurat et svar på det han skrev.

Lenke til kommentar

Det var jo i begynnelsen en viss fokusering på kropp, siden utøverne deltok nakne. En trent kropp var det man ville se på Olympos. Det olympiske ideal har vel endret seg noe, men jeg synes det blir for latterlig når man kan komme som OL deltaker og spille The Sims. Det har lite eller ingenting med Olympiaden å gjøre. At de kan avholde kretsmesterskap, NM eller VM i tvspill sier jeg ikke noe på. Men OL blir bare latterlig.

Lenke til kommentar
Det var jo i begynnelsen en viss fokusering på kropp, siden utøverne deltok nakne. En trent kropp var det man ville se på Olympos. Det olympiske ideal har vel endret seg noe, men jeg synes det blir for latterlig når man kan komme som OL deltaker og spille The Sims. Det har lite eller ingenting med Olympiaden å gjøre. At de kan avholde kretsmesterskap, NM eller VM i tvspill sier jeg ikke noe på. Men OL blir bare latterlig.

 

De kommer nok aldri til å spille sims i OL :roll:

 

Edit: Er det forresten veltrente kropper du er ute etter når du ser på OL?

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Reint teknisk ser jeg faktisk ikke forskjell på The Sims og CS i den grunn at du kan trenes til å bli best i The Sims! (hvis enn tar vekk flaks momenter osv) så blir det den som bygger fortest, best osv.

Si det er en som skaffer 1 mill først som vinner! Er egentlig det samme som den som løper 100 meter fortest.

 

Så hvis du skal klassifisere noen spill som sport og andre ikke så blir det VELDIG FEIL!

 

Samtidig synes jeg det sier litt når INGEN av de som er FOR spill har kallt det en idrett, men holder seg mest til ordet SPORT, sier sitt. For det er vanskelig å koble order pc og idrett.

Lenke til kommentar
Reint teknisk ser jeg faktisk ikke forskjell på The Sims og CS i den grunn at du kan trenes til å bli best i The Sims! (hvis enn tar vekk flaks momenter osv) så blir det den som bygger fortest, best osv.

Si det er en som skaffer 1 mill først som vinner! Er egentlig det samme som den som løper 100 meter fortest.

 

Så hvis du skal klassifisere noen spill som sport og andre ikke så blir det VELDIG FEIL!

 

Samtidig synes jeg det sier litt når INGEN av de som er FOR spill har kallt det en idrett, men holder seg mest til ordet SPORT, sier sitt. For det er vanskelig å koble order pc og idrett.

 

De spillene du kommer til å se i OL blir nok de de mest populære innen dagens E-sport kategori. Ala noe sånt: Counter strike, Unreal tournement og Star craft mm.

 

Og om vi kaller det idrett eller sport, har vel ingenbetydning? Shit the same, different name.

Lenke til kommentar
De kommer nok aldri til å spille sims i OL :roll:

 

Edit: Er det forresten veltrente kropper du er ute etter når du ser på OL?

Haha. Som om jeg skulle svart han selv :p

 

Jeg tror det kan bli artig med OL i gaming jeg. Jeg skal i alle fall prøve å følge med på det.

Lurer på om de har tatt med gaming i det kommende OL-spillet :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...