HMKG Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei, Jeg har routeren som er nevnt over og bruker denne til å dele adsltilkoblingen til husets 3 maskiner. nå holder jeg på å sette opp en ftp-server. det jeg lurer på er hvordan jeg setter en port range fra f.eks 5000-6000 (passiv tilkobling til ftp-serveren) på denne? Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg har en liknende ruter, SMC barricade 7004br. Der går jeg bare inn på rutermenyen og velger virtual server. Så er det bare å fylle inn port range xxxx-xxxx eks. jeg på msn har "6890-6901", så fyller du inne den lokale IPen og lagrer endringene. Lokal IP får du vet å gå på DHCP server og velge client list. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei,Jeg har routeren som er nevnt over og bruker denne til å dele adsltilkoblingen til husets 3 maskiner. nå holder jeg på å sette opp en ftp-server. det jeg lurer på er hvordan jeg setter en port range fra f.eks 5000-6000 (passiv tilkobling til ftp-serveren) på denne? har aldri fått til å bruke port-range! bruker derfor "viritual server".. det er inne på routeren det også! Skal du bruke ftp må du vel åpne port 21 eller hva du nå skal bruke!? Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 for det første: takker for raskt svar.... for det andre: setupen på 7004 ABR og 7004 BR er forskjellige, litt synn egentlig for det tredje: for at pasive brukere skal kunne logge seg på så må jeg åpne port range mellom f.eks. 5000-6000. problemet er at jeg finner ikke hvor jeg kan gjøre dette. noen som vet? Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 for det første: takker for raskt svar.... for det andre: setupen på 7004 ABR og 7004 BR er forskjellige, litt synn egentlig for det tredje: for at pasive brukere skal kunne logge seg på så må jeg åpne port range mellom f.eks. 5000-6000. problemet er at jeg finner ikke hvor jeg kan gjøre dette. noen som vet? Jeg bruker ABR, men har kun brukt portrange til å stenge av porter.... ikke noe annet, har ikke erfaringer med det, desverre.. en passiv bruker kan da logge inn på ftp`n selv om du bruker virituall server?? funker da som snus til meg ! Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 ok.takk for hjelpen. det virker :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå