Hydrolift Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 >Dual DDR>RAID>S-ATA>CAS2>Cache Kan noen si meg hva disse begrepene betyr? Forbedrer disse applikasjonene ytelsen vesentlig? Er dette standarder som vil være aktuelle en stund fremover i tid? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Litt kjapt, menmen: Dual DDR: Teknologi som gjør den teoretiske minnebåndbredden en del større. Øker ytelsen. Rammen kjøres paralellt i stedet for i serie. Fungerer i par. RAID: Forskjellige metoder. Hovedmetoder: Striping: Sette to eller flere disker som om de var en. Ytelsen økes, og du har fortsatt like my plass, men hvis du får feil på disken går alt på begge diskene fort rett vest. Mirroring: Speiler en disk over på en eller flere andre for topp datasikkerhet. S-ATA: Større båndbredde og mindre og mer praktiske kabler enn P-ATA. Men i dag er det diskene som er for trege ikke kablene. Så du vil tjene lite akkurat nå på et bytte. Men dog, det er framtidsretta. CAS2: Setter rammen til å opperere raskere. Som eksempel PC2700 Cas 2.5 og Cas 2 PC2100 Ram blir tilnærmet like raske. Cache: Diskcache? Gjør at disken kan ta i mot mer data enn den kan skrive, og dermed sette ting i kø(begge veier). Cachen er raskere enn å gå inn på disken å lese. Derfor øker cachen diskyelsen. Beklager kortheten, men det var jo ingen andre som hadde svart etter så mange visninger. Edit: BBCode Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 takk for svaret! nå ble det litt klarere Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hehe, måtte rekke Torsdagsklubben i stad. Men er det noe mer er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 synes den forklaringen var helt prima jeg. lærte til og med litt selv Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Pent innlegg du hadde der Amnio :smile: Nå lærte jeg en masse :-) tror jammen jeg lagrer det innlegget på datan til senere bruk jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå