Zeph Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Bruksområder: - Musikk (rock, metall) - TV - DVD Det er eit anlegg nummer to og skal ikkje være noko store greier, trøkk og bass er ikkje det viktigaste, normalt volum og god gjengivelse av alle frekvensar er prioritert. Skal stå ved TV-apparatet og brukast til lyd i alle samanhengar. Derfor har eg lyst på stativ til dei og, treng ikkje være noko dyre saker. Forsterkaren bør ha eit par innganger, eg har 3-4-5 forskjellige kjelder i bruk. Kan kjøpast: Hifi-klubb, HiFi Center Kjeden eller liknande og internett. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 En kombinasjon av Cambridge Stereoforsterker og stativhøyttalere fra Dali eller B&W, skulle nok bli bra. Anbefaler deg å stikke innom en hifi-butikk og prøvespille flere høyttalersett og forsterkere, med musikk som du pleier å høre ofte på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Ja, eg tenkte på Dali Concept 1 eller 2, ein NAD eller Cambridge-forsterkar og eit par billige stativer. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har hvertfall god erfaring med Cambridge sine forsterkere. Selv mine CV høyttalere spiller ganske pent med Cambridge forsterker. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 PSB sine Alpha B1 ble kåret til årets budsjettkomponent i 2007 av Stereophile. De bør etter min mening, absolutt vurderes til et slikt oppsett. Frode Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Kven sel PSB? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kven sel PSB? Interconnect er norsk importør. De har også Monster kabler, så de fleste som selger Monster, kan nok skaffe deg PSB. Frode Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Virker ikke som om du bor i Oslo, men om du gjør det kan du jo høre med stereofil, www.stereofil.no de har PSB Alpha surround settet hvertfall. Kanskje PSB Alpha passer bra sammen med Marantz PM4001 eller Rega Brio Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Nope, skal eg i butikk er Bergen eller Haugesund dei aktuelle byane. Skal til Elkjøp i morgon og sjå om eg får prøvd Yamaha Micro HIFI System RDXE833. Endret 18. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hør om de kan skaffe eller om de har Yamaha Piano Craft E810 også. Det er ett fint kompakt anlegg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Jepp, men oppdaga no at det er litt mangel på innganger sidan det eine settet bakpå der var ein MD-utgang. Eg har PC, TV-dekoder, Xbox og DVD. Kan jo til nøds bruke TV-høgtalerene til TV, ikkje at eg ser så mykje på TV, men eg synest det er kjekt å ha ein del innganger å velge mellom. Ikkje hadde DVD-spelaren noko Audio inn heller, men eg kan bruke ein DVD-spelar eg har frå før og kople TV-dekoderen gjennom den. Endret 19. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå