Mundus Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hvem andre enn dere kan forstå følelsene inne meg når jeg i dag har bestilt Pentax K10d og med P 18-250 , ekstra batteri og to 2Gb minnekort hos Bhphoto i NY...? 6400 Nkr i omregnet verdi..men kommer ikke til Norge før i neste måned, specially delivery Den ventetida blir lang...også kjøpte jeg Pentax sin AF360 blitz på circuitcity på tilbud for 158 Usd, som også kommer.. Gler meg som en unge men galskapen er at jeg faen meg ikke har tatt i ett K10d enda.. Bare kjøpt på intuisjon , rewiews, og gode anbefalinger fra dere.. og til dere Canon/Nikonfrelste som lurer på hva som går rundt i hodet på en som kjøper Pentax når de stooore merka er på tilbud over alt... Jeg bor på nordvestlandet, her regner det.. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) ...Hvem andre enn dere kan forstå følelsene inne meg når jeg i dag har bestilt Pentax K10d og med P 18-250 , ekstra batteri og to 2Gb minnekort hos Bhphoto i NY...? .. og til dere Canon/Nikonfrelste som lurer på hva som går rundt i hodet på en som kjøper Pentax når de stooore merka er på tilbud over alt... Jeg bor på nordvestlandet, her regner det.. .. Pentax K10D er et kjempekamera, du kan ikke gå feil med det! Du har også nesten tenkt riktig med hensyn til vestlandet, nedbør og værbestandighet på utstyret. I mine øyne bæsjer du derimot ganske på leggen med hensyn til objektivet du har valgt. Et kamera blir aldri tettere enn det svakeste leddet- ofte er dette ved objektivfestet. Pentax 18-250mm har såvidt jeg vet ikke noe i nærheten av værtetning slik Pentax DA* objektiver har, og rent optisk er det ikke noe å rope hurra for heller. Pentax K10D sammen med Pentax DA* 16-50mm f2.8 derimot- wohoo! Endret 18. februar 2008 av Schnoodleboy Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Gratulerer! Det blir uendelig lang ventetid ja. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Mulig du har rett når det gjelder værtettinga på det objektivet, men jeg kjøper det pga stort spennvidde i brennvidde...**alt i ett objektiv** http://www.pentax.no/productview/19763003/Men det er da ett DA* objektiv ..? ..men har allerede begynt å sikle på en vidvinkel fast..bla pga kortere minste fokusavstand. Men må få dette i hus først , jfr *hvordan lure kjerringa* Men du sier optisk er det ikke bra ? Hvordan da mener du? Endret 18. februar 2008 av Mundus Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Nei, det er ikke et DA* objektiv. Det er et DA objektiv. Forskjellen er *, som er Pentax sin merking på 'proff' objektivene. Det er foreløpig kun DA* objektiver som har værtettinger. Pr dags dato: SMC Pentax DA* 16-50mm f/2.8, SMC Pentax DA* 50-135mm f/2.8 Videre er disse lansert, men ikke i butikkene: SMC Pentax DA* 200mm f/2.8, SMC Pentax DA* 300mm f/4 I løpet av året kommer også SMC Pentax DA* 60-250mm f/4 Og en del annet knask. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 pokker... *vasker leggen** jaja.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Men du sier optisk er det ikke bra ? Hvordan da mener du?Optisk er det et av de beste ultrazoom-objektivene, så sånnsett har du valgt rett. Du må gi slipp på alt-i-ett dersom du skal ha noe bedre, og dersom du er med på å bruke penger på fastoptikk til andre ting, er det slett intet dumt valg. Bruk det objektivet til å bli kjent med kameraet (meget godt kamera, forøvrig), så sparer du heller til DA* 30mm og 55mm som kommer i løpet av året/neste år, og evt. 200mm f/2.8. Da får du værtetning og topp optisk ytelse, så kan du degradere 18-250 til feriezoom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå