Fred-rik Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei Jeg vil lage en god drikke som jeg kan servere til venner som kommer på besøk i morgen. Vil gjerne at den skal ha et jordbær-preg. Hvis dere anbefaler noe annet så skal jeg selvfølgelig prøve det Har en blender som kan ta rundt 1,5 liter. Har .5 liter Absolutt Vodka 40% og 1.0 liter Kornikorva (eller hva det heter) 60%. Vil gjerne at drikken skal være sterk, men ikke slik at man merker sprit smaken så veldig mye. Forslag? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Sprit og Burn! Evt. lage longdrinks av noe slag.. Birger Endret 18. februar 2008 av MindTooth Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Stikk på polet i morra og riv i ei flaske rom, Bacardi Superior, så mekker du mojitos.. det er gode drinker.. http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel1071.asp masse forskjellige versoner av den men iog med at du har en del Vodka, Du har ikke (anna) Kournikova for da hadde jeg stikki nesa innom, men finsk Koskenkorva 60 %. Somregel blander jeg bare Vodka ut med mengder av isbiter og battery, og fancy sugerør, kanskje tilog med en paraply men vodka m/battery er utgått og booring da Metropolition er digg men da mangler du cointreau... oppskriften anyway: Metropolitan Ben Reed's deliciously modified Cosmo. In a shaker two thirds filled with ice add a large (50ml) shot of Absolut Kurant vodka and a small (25ml) shot of each of the following - Cointreau, fresh lime juice and cranberry juice. Shake and strain into a chilled martini glass. Flame some orange zest over the drink, wipe the rim with the zest, and then add it to the drink. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Spritsmaken er der hvis du skal ha mye sprit. Du kan ikke gjemme den og samtidig ha 50 % av den. Screwdriver er vel det enkleste hvis du har vodka. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Om jeg kan anbefale noe nytt, Baccardi Apple og Burn.. Kjempeknall! Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå