Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Forslag til drikke m/ sprit i?

Fred-rik

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil lage en god drikke som jeg kan servere til venner som kommer på besøk i morgen. Vil gjerne at den skal ha et jordbær-preg. Hvis dere anbefaler noe annet så skal jeg selvfølgelig prøve det :p

Har en blender som kan ta rundt 1,5 liter. Har .5 liter Absolutt Vodka 40% og 1.0 liter Kornikorva (eller hva det heter) 60%.

Vil gjerne at drikken skal være sterk, men ikke slik at man merker sprit smaken så veldig mye.

Forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stikk på polet i morra og riv i ei flaske rom, Bacardi Superior, så mekker du mojitos.. det er gode drinker..

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel1071.asp

masse forskjellige versoner av den

men iog med at du har en del Vodka, Du har ikke (anna) Kournikova for da hadde jeg stikki nesa innom, men finsk Koskenkorva 60 %.

Somregel blander jeg bare Vodka ut med mengder av isbiter og battery, og fancy sugerør, kanskje tilog med en paraply :p men vodka m/battery er utgått og booring da Metropolition er digg men da mangler du cointreau...

oppskriften anyway:

Metropolitan

Ben Reed's deliciously modified Cosmo. In a shaker two thirds filled with ice add a large (50ml) shot of Absolut Kurant vodka and a small (25ml) shot of each of the following - Cointreau, fresh lime juice and cranberry juice. Shake and strain into a chilled martini glass. Flame some orange zest over the drink, wipe the rim with the zest, and then add it to the drink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...