Simen1 Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg har et vrak her jeg lurte på om jeg skulle sette i stua, bare for å ha noe å se DVD og DivX på (har TV-utgang), og spille mp3 til stereoen. Nå er det bare en Cyrix PR233 (200MHz) som står i den. Det holder forsåvidt til mp3. Så lurer jeg på om jeg setter inn en K6-2/K6-III ca 500MHz, vil PC'n da bli i stand til å spille av DVD, SVCD'er, og DivX uten at det blir for J*vlig hakkete å se på? Skjermkortet er et 3Dfx banshee 16MB AGP. Både harddisk og ram regner jeg som raskt nok i massevis, OS'et skal renses opp og optimaliseres slik at PC'n yter max. Jeg vet CPU'en ligger på grensa og vil gjerne høre fra noen som har prøvd dette selv og vet hvor bra/dårlig det blir. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 DVD vil den antaglig klare, muligens DivX på laveste kvalitet, men jeg kan ikke love noe. Har en trimma Cyrix M2 PR300+ (233MHz) på 288MHz som klarte å kjøre DivX feilfritt med laveste kvalitet, men nå er ikke M2 og K6-2 samme prosessor... Maskinen har et ATI EXPERT@PLAY 8MB AGP-skjermkort. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Jøss, jeg visste ikke at cyrix'en kunne såpass. Det må jeg nesten prøve. Har også tenkt å overklokke den noe. Jeg setter meg som mål å klare 250MHz (2,5x100), og minnet på CAS2 osv. Kanskje jeg klarer å spille DivX på lav kvalitet.. Det må prøves! Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Det vil gå helt fint det! Har selv en k62-500mhz (pc nr 2) Har kjørt både divx og dvd knirkefritt på den!! Lenke til kommentar
Champ Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hadde en Celeron 566 som klarte det utmerket, hakket under svære eksplosjoner o.l noen ganger men ellers gikk det utmerket, 192MB ram. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 FPUen har en del å si for å spille DivX i høy kvalitet smertefritt. Celeron har mye kraftigere FPU enn det K6-2/3 og 6x86MX/M2 har. Lenke til kommentar
frans Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Man må også ta i betrakning lydkortet og hvor mye kraft den bruker av CPUen. Det at bildet begynner å hakke ved eksplosjoner tyder på at lydkortet drar mye CPU krefter. Et nettsted anbefalte min PIII 733 til avspilling av DVD. AMD K6-2 500 og 550 vil sløre bildet. Skjermkortet har også mye å si. ATIs rage theater på skjermkortet er absolutt et pluss. Jeg vil anbefale et dedikert MPEG som denne kort for å avlaste CPU. Da følger det fjernkontroll. Her er en test av mpeg kort. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 divx og dvd kan fint spilles på 300mhz cpu'er, men skal du bruke max postprocessing på divx så er nok en 700mhz anbefalt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå