Mannen med ljåen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Jeg kjørte forbi et par fotobokser i går i lovlig hastighet. Og jeg la merke til at de har blitt ombygd. Midt i den røde glasseruta er det montert noe som kan minne om en trakt, som en liten megafon. Og dette gjelder minst to fotobokser, så jeg tror ikke noen bare har klatret opp i stige og limt på et eggeglass med Karlsons-lim. hva er disse traktene til? Ultralydsensorer? IR? Endret 18. februar 2008 av Gurin Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 De roper fyord til deg når du kjører for fort Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 uhm, var disse på innsiden eller utsiden. Og om det var på innsiden kan det da også ha vært en reflektor (for blitzen)? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Hvis de var på innsiden kunne jeg vel ikke sett dem. Det så ut som et eggeglass montert utenpå den røde linsa, rett nedenfor midtpunktet på den røde sirkelen. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Er kanskje en av de nye fotoboksene med infrarød blits? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Er kanskje en av de nye fotoboksene med infrarød blits? en av de nye boksene som ikke ble videre godt mottatt av datatilsynet? som skulle brukes til gjennomsnittsmåling... som det vel ikke ble noe av... om hvordan det er ombygd. ingen ide. kanskje noen har foretatt litt hærverk? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Er nok ikke hærverk. Ingenting var jo ødelagt, og jeg så det på mer enn en fotoboks med mange mil imellom. Det så ut som en megafon limt fast på den røde sirkelen. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Kan kanskje prøve å spørre noen hos trafikktilsynet eller veivesenet eller noe? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 er det mulig å få et bilde av fenomenet? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Akkurat det der la jeg også merke til på en fotoboks, her i Rogaland Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Den første som kjører forbi en tar bilde! :-) Jeg skal ikke ut og kjøre med det første, men jeg skal prøve å huske på det hvis ingen kommer meg i forkjøpet. Fikset skrivefeil i ordet "første". Endret 20. februar 2008 av Gurin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå