Gå til innhold

Celeron 766 @ 1185......

dp

Anbefalte innlegg

"Overskriften" sier det meste.. Kjøpte denne cpuen for å leke meg litt og det ble sannelig morro. Den sviver nå med en liten dritt kjøler på standard volt på 1185 mhz.. Dette er ganske bra syntes nå jeg. Har ikke mulighet til å stille den litt høyere, dette pga at neste "trinn" er til 112. Og det blir 1288mhz.. Den postet, men hang seg rimelig fort.. Noen som har en ide om hvor langt det er mulig å gå? Får ikke stilt spenningen på mitt hovedkort.

må nytt hovedkort anskaffes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min kontorPC (Celeron 766) opp i 1150 (11,5x100MHz) med en standard drittkjøler. Denne er visst en av de siste steppingene som ble produsert i 766-utgave. Jeg kan heller ikke stille spenningen på hovedkortet men var nødt til å gjøre det manuellt på prosessorpinnene for å få den helt 100% stabil i prime 95 (1 natt)

Så du har nok vært heldig å fått den opp i 1185 uten å stille spenninga. Spenninga kan du stille direkte på pinnene ved å koble sammen noen av dem. (de som heter VID0, VID1, VID2, VID3 er de som styrer spenninga) Jeg fant frem til systemet i et intel-pdf-dokument.

Lenke til kommentar
.. skal kjøpe nytt hovedkort nå, og håper på litt flere muligheter der ..

Nytt HK for S370 !!! Det er jo en død teknologi. Ikke vits i å satse penger på sånnt.

Hvis du absolutt vil klokke mer, så bruk pin-mod'en. (finnes faktisk en del guider på nett om hvordan du gjør det, bare søk litt rundt)

Om det er ytelsen du ikke er fornøyd med så kjøp deg nytt.. (altså noe Socket A eller Socket 478)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...