Gå til innhold

Rar feilmelding under install av WinXP

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg den årlige formateringen av pcen min. Men under installeringen av windows fikk jeg en merkelig feilmelding jeg aldri har fått før:

"Kritisk feil

Det oppstod en feil som hindrer installasjonsprogrammet i å fortsette.

En av komponentene som trengs for å fortsette installasjonen, kan ikke installeres.

Feil funksjon.

Trykk OK for å vise loggfilen for installasjonen."

-->

Feil: Installation feiled G:\I386\asms. Error message: Feil funksjon.

Er det noen som vet hva som er galt? (Det er Windows XP SP2 intergrert jeg prøver å installere.)

Vennlig hilsen Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag tok jeg den årlige formateringen av pcen min. Men under installeringen av windows fikk jeg en merkelig feilmelding jeg aldri har fått før:

"Kritisk feil

Det oppstod en feil som hindrer installasjonsprogrammet i å fortsette.

En av komponentene som trengs for å fortsette installasjonen, kan ikke installeres.

Feil funksjon.

Trykk OK for å vise loggfilen for installasjonen."

-->

Feil: Installation feiled G:\I386\asms. Error message: Feil funksjon.

Er det noen som vet hva som er galt? (Det er Windows XP SP2 intergrert jeg prøver å installere.)

Vennlig hilsen Steffen

Virker som at installasjons-CD-en din er blitt korrupt. Har du modifisert cd-platen først eller er det en original-cd?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått låne en annen XP-utgave, på engelsk. Jeg har også valgt å bruke DVD-rom i stedet for DVD-brenner.

Fortsatt får jeg feilmelding:

"An error has been encountered that prevents Setup from continuing.

One of the components that Windows needs to continue setup could not be installed.

Error performing inpage operation.

If you are installing from av CD, there might be a problem with the disc; try cleaning the disc or using another disc.

If you are installing from the network, it is possible that not all of the files were copied correctly to your disk drive. Run the disk checking utility on your installation drive from the Recovery console and start setup again.

Press OK to viev the setup log file.

-->

Error: Installation failed: F:\I386\asms. Error message: Error performing inpage operation."

Merkelig feil!!

Lenke til kommentar

Hvordan nedgraderer man fra Vista til XP?

Det går ikke an å sette inn xp-cden og installere mens man er innlogget i Windows Vista.

Jeg er skeptisk til å boote opp med windows XP-cd, fordi da ender jeg vel opp med samme feilmelding som jeg har fått før.

Hva bør jeg gjøre?

Eventuelt, er det lett å installere XP "ved siden av" Vista? Hvordan går man fram?

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...