Gå til innhold

Får ikke bilde på ps3 via HDMI-kabel, SELVOM skjerminnstillingene er valgt tilbake

sir-alex

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg har kjøpt meg en ny hdtv. Først så brukte jeg hdmi-kabel til min gamle hd-tv. Fungerte HELT FINT. Så de siste to dagene nå har jeg brukt en tv uten hdmi, hvor jeg brukte scart kabel (brukte den metoden flere har nevnt her inne, trykke på slå-av knappen i 5 sekunder)

Men nå har jeg altså kjøpt meg ny hd-tv og skal bruke den. Fornøyd så kobler jeg hdmi kabelen inn i tven, setter på playstation, og ingenting skjer? Jeg velger til og med den kanalen hvor det såtr HDMI-port.

Så prøve jeg å koble til scart til tven, og det funker helt fint. Men jeg vil jo ha HDMI!

Det fungerer jo ikke å holde inn knappen? Hva har skjedd?

Har også prøvd følgende:

Først tok jeg inn både AV og HDMI kontakt i ps3 og HD Tv.

Så når jeg gikk til AV kanalen sa den at jeg hadde en tilengelig HDMI kabel.

Jeg tok " Ja " eller " Yes "..

Skjermen blir svart, ingenting skjer. Selvom jeg bytter til HDMI-kanalen.

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke lett og si hva som er galt. Men viss du får bilde gjennom kompositt? (heter den det?), den med tre plugger rød,svart og gul.

Så må du bare prøve deg fram manuelt med forskjellige instillinger til hdmi utgangen.

Bare et skudd i mørket, prøv å ikke ha lyd gjennom hdmi.

Lenke til kommentar

Du skriv at du har kjøpt ny tv, er du sikker på at alt er i orden der då? Har du ein måte å få testa HDMI-inngangen på tv'en (Tuner eller DVD-spelar med HDMI-portar), og er du _sikker_ på at du faktisk har valgt riktig kanal for HDMI-inngangen?

Er berre å bruke eliminasjonsmetoden her: enten er det tv'en, Playstation 3'en, eller deg;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...