Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet er veldig ustabilt!

Anbefalte innlegg

Som dere ser på overskriften så vet dere vel temaet.. Jeg spiller en del CS:S og lagg begynner og bli en irriterendes sak. Pingen min flyr plutselig til vers og så går den sakte ned igjen, men veldig ofte.. Etter at jeg har undersøkt litt, tror jeg at det har noe med dataen og gjøre, men hva? Når jeg går innpå f.eks "friends" som er innpå CS:S roer pingen seg ned, men når jeg skal spille igjen går den opp..

Noen som har peiling?

Visst det er noe galt admins, bare fix.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første steg:

bruk ping til mot din ISPs IPadresse. se etter høye pingtider og pakketap.

Neste steg, gitt at du ser det er et problem i steg#1:

koble maskinen din direkte mot ruteren (uteon alle andre trådløs rutere, switcher osv. og se om problemet er det same når du pinger på nytt.

Da ser du om det er et problem med nettforbindelsen din, og om det er et lokalt problem, eller selve linjen som er årsaken. Hvis det er linjen så klag til ISP. Hvis det er et internt problem så må du ta tak i det. Eksempelvis er dårlig konfigurerte trådløse nett ofte årsaken til slike problemer, men du har gitt så lite info at dette blir bare skudd i blinde... Gjør de testene og så kom tilbake her. Neste gang bør du også beskrive hvordan din maskin er koblet til nettet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...